En av Procon Digitals mange installasjoner, her med Procon Wayfinder på Strømmen Storsenter

Procon Digital med kraftig omsetningsvekst - øker antall ansatte

Procon Digital styrer mot en dobling av omsetningen i 2020 i forhold til i fjor, og selskapet øker nå antallet ansatte.

-Som de fleste andre bedrifter, fikk vi også merke at koronaen slo til. Fra den 12. mars ble det helt stille hos oss også . Supportavdelingen vår fikk nesten ingen henvendelser, og nysalget stoppet nesten helt opp. Da ble gode råd dyre, og vi satte i gang aktiviteter på høyt nivå og i høyt tempo for både å videreutvikle våre eksisterende digitale løsninger, og å utvikle nye tilpasset tiden. Vi så muligheter og løsninger der andre så hindringer, forteller adm.dir. Tor-Arne Lie Jensen i Procon Digital.

Og strategien til selskapet virket selv om de fleste av selskapets kunder innen bl.a. offentlig sektor og banker låste kontordørene og gikk hjem.

Etter 3 måneder hadde selskapet utviklet den digitale smittevernkiosken Procon DigiClean, og lanserte denne for markedet med stor suksess. I tillegg økte igjen aktiviteten og omsetningen overfor banker og kommuner, der selskapet hadde tilpasset sine løsninger for bl.a. å kunne skape større avstand mellom besøkende og de ansatte. I tillegg lanserte selskapet sin nye timebookingsløsning Procon Digital TimeBooking for å skape mer forutsigbarhet ved at bankkunder og besøkende til kommunen avtaler møter i forkant i stedet for å være dropin-besøk.

Selskapet har også inngått en rekke partneravtaler med store aktører det siste halvåret for å bidra til å øke tilgangen til selskapets mange digitale løsninger for bedrifter over hele landet.

Ledige stillinger - skal ansette en Partneransvarlig og en Bransjeansvarlig

Som en konsekvens av dette øker nå selskapet antallet ansatte ved hovedkontoret på Skedsmokorset, og skal ansette en Partneransvarlig og en Bransjeansvarlig for eiendomsbransjen.

-Slik det ser ut nå, styrer vi mot en dobling av omsetningen i 2020 i forhold til i 2019. Vi håper at vi får en del interessante søknader til de ledige stillingene, da Procon Digital er en utrolig spennende bedrift å arbeide i der ingen dager er like, beskriver Jensen.

Procon Digital AS ble etablert i 1990, og etablerte i 1999 bransjen for digitale selvbetjente infokiosker plassert der folk ferdes i det offentlige rom. Selskapet har utviklet mange ulike digitale selvbetjeningsløsninger til en rekke bransjer. Man finner i dag selskapets løsninger bl.a. i mange kommuner og banker i både Norge og Sverige. I tillegg til mange andre bransjer, finner man også nærmere 500 stk. Procon Pasientkiosker hos fastleger og sykehus over hele landet, bl.a. på samtlige sykehus tilknyttet Helse Nord. I forbindelse med Koronapandemien har selskapet aktivt deltatt i Koronadugnaden for å hjelpe særskilt kommuner, banker og helsesektoren med å få kontroll på avstanden mellom mennesker ved å ta i bruk digitale selvbetjeningsløsninger. Dette har også resultert i utviklingen av den digitale smittevernkiosken Procon DigiClean der selskapet har automatisert i størst mulig utstrekning hånddesinfeksjon og kombinert dette med digitale informasjons- eller reklameplakater og digital varsling av væskenivået for håndsprit.

Procon Digital AS har hovedkontor inntil E6 på Skedsmokorset rett nord for Oslo, og avdelingskontor i Surnadal og Bromma utenfor Stockholm. Selskapet er 100% eiet av ansatte.

Pressekontakt Adm.dir./CEO +4790601632

Idar Warholm