Norsk IT-suksess blant landets kommuner

Over halvparten av Norges kommuner har tatt i bruk Pureservice. En norsk servicedesk med tett oppfølging har vært en suksessfaktor for selskapet.

Majoriteten av Norges kommuner og fylkeskommuner bruker Pureservice. Pureservice er en programvare for brukerstøtte og kundeservice. Selskapet forteller at løsningen gir en smidig brukeropplevelse for kundene, og med en oppfølging som skaper trygghet.

- Vi har truffet en nerve i kommunemarkedet, hovedsakelig grunnet vi leverer den funksjonaliteten de faktisk trenger. Det er svært verdifullt for våre kunder at vi tilbyr rask implementering av en intuitiv og brukervennlig løsning, forteller Mads Svenningsen Lundgreen, partner i Pureservice.

Hvorfor har Pureservice fungert så godt hos norske kommuner?

- Brukeropplevelsen gjør arbeidsdagen mer effektiv for saksbehandleren, og skulle de ha behov for hjelp så får de tett oppfølging som gir en trygghet i hverdagen, forteller Lundgreen videre.

Selskapet forteller at de er en norsk leverandør med alt det innebærer, og at det er noe som vektlegges tungt hos Norges kommuner. Alle 26 ansatte sitter på kontoret lokalisert midt i Karl Johans gate i Oslo.

- Vi er veldig fornøyde med Pureservice. Overgangen til ny servicedeskløsning ble enklere og smidigere enn vi hadde forventet. Selvbetjeningsportalen i løsningen har gjort arbeidshverdagen vår enklere og mer oversiktlig. God support også etter implementering, forteller IT-samarbeidet i Grenland.

• Data, telekom, IT

• servicedesk
      • it
      • servicemanagement

Pureservice hjelper kunder å yte førsteklasses service. Løsningen er i bruk hos over 450 nordiske virksomheter, deriblant over 180 kommuner.

Synne Mari Jacobsen Myrbø

Pressekontakt Kommunikasjonsansvarlig PR & kommunikasjon 97004505 Pureservice