Gå videre til innhold
Dørhåndtaket "Creutz" fra Søe-Jensen, her montert på Hauser (Amalienborg Langskilt)

R. Bergersen lanserer "Historiske beslag" fra danske Søe-Jensen&Co.

“Skjønnheten ligger i detaljen, og den verner vi om”

Sitat: Christian Westergaard, som i dag er eier av Søe-Jensen & Co.

R. Bergersen lanserer nå de historiske beslagene fra danske Søe-Jensen i sine butikker.

Søe-Jensen & Co. har eksistert siden 1862 og har i over 150 år produsert hovedsakelig dørhåndtak og tilhørende beslag i messing. Gjennom generasjoner har Søe-Jensen perfeksjonert kunsten i å skape dørhåndtak med meget høy kvalitet, der de kombinerer funksjonalitet med et tidløst og klassisk design. I sortimentet vil du finne et godt utvalg av klassiske dørhåndtak som passer for deg som skal i gang med renovering av en 40, 50 eller 100 år gammel bolig. Du kan bl.a. finne håndtak fra Søe-Jensen i bygg som Christianborg, Kokkedal Slott, Tranekær Slott og København Rådhus.

"Det er mange historiske og ærverdige bygg i Norge som restaureres eller renoveres, og vi er glad for å kunne tilby Søe-Jensen til håndverkere, arkitekter og interiørarkitekter over hele landet", sier Torfinn Rosland, Markeds- og Innkjøpssjef i R. Bergersen. "Vi har har også satt opp utstillinger i våre butikker, slik at alle kan se og kjenne på de flotte produktene", fortsetter han.

"R. Bergersen har vært i markedet i over 50 år, og har opparbeidet seg en unik kompetanse på alt av interiør beslag", sier Christian Westergaard, eier av Søe-Jensen&Co. "De er den perfekte samarbeidspartner for oss i Norge", legger han til.

Dørhåndtakene kommer i mange former og varianter og passer alle typer nye og gamle dører.

Sandenburg dørhåndtak
Sandenburg dørhåndtak montert med nøkkelskilt - her på en klassisk men moderne hvit dør

Håndverk i fokus

Hvert eneste par med dørhåndtak som forlater fabrikken er et produkt som har gått gjennom en grundig produksjonsprosess fra design til ferdig produkt.

Søe-Jensen benytter seg av de beste råvarene og materialene, og håndverkerne er nøye utvalgte. Det for å kunne tilby deg som kunde et vakkert unikt produkt med lang holdbarhet.

Fra verkstedet
Alle produkter sandstøpes og bearbeides for hånd. Leveres med livstidsgaranti.

Om R. Bergersen AS

R. Bergersen AS er et ledende selskap innenfor interiørbeslag og sikkerhetsløsninger i Oslo, og har sin opprinnelse så tidlig som i 1972. Selskapet har i dag 50 ansatte og hadde i 2023 en omsetning på ca 110 mill, fordelt på både forbruker, proff og prosjekt markedet.

R. Bergersen AS er en uavhengig aktør i markedet, og kan tilby både interiørbeslag og sikkerhetsløsninger til boligprosjekter, hoteller, kontorlokaler og andre typer prosjekter fra en rekke produsenter, tilpasset behovene i det enkelte prosjekt. Selskapet har to butikker sentralt i Oslo, egne montører, og en egen prosjekt avdeling.

Kategorier

R. Bergersen AS er din totalleverandør av dørvridere, beslag, låser og adgangskontroll.

Raymond Lund

Pressekontakt CEO, R.Bergersen AS +47 90 75 81 71
Torfinn Rosland

Pressekontakt Markeds- og Innkjøpssjef, R. Bergersen AS +47 93 20 27 28

Velkommen til R. Bergersen AS!

R. Bergersen AS
Ole Deviks vei 46