Bilde av Tone Kaarbø

Tone Kaarbø ny partner i Ræder

Tone Kaarbø tiltrer som partner i Advokatfirmaet Ræder. Hun vil styrke selskapets kompetanse innenfor skatt.

Tone har gjennom mange års arbeid innen skatterett og skatteadministrasjon både fra det offentlige og det private opparbeidet seg bred erfaring med skatterettslige problemstillinger.

Tone har som advokat arbeidet med skatterettslige og selskapsrettslige spørsmål for norske og internasjonale virksomheter siden 2010. Hun har i tillegg 17 års erfaring fra Skattedirektoratetherunder som seksjonssjef for næringsbeskatning og som avdelingsdirektør for både samfunnskontakt og for forebygging og kontroll.

– Ræder har et av de største fagmiljøene innenfor skatt blant forretningsadvokatfirmaene. Jeg ser frem til å arbeide med problemstillingene til selskapets kunder, sier Tone Kaarbø.

Hun arbeider i hovedsak med rådgivning knyttet til skatt, utarbeidelse av bindende forhåndsuttalelser, klagesaker og rettslige prosesser innen skatteområdet. Tone har god kompetanse innen næringsbeskatning, aksjebeskatning, internasjonal skatterett, personbeskatning og selskapsrett. Hun har de senere årene arbeidet mye med skatterelaterte problemstillinger knyttet til eiendomsutvikling og eiendomstransaksjoner.

Tone er medlem i regjeringsoppnevnt ekspertutvalg som skal vurdere vannkraftbeskatningen.