Hva blir den nye store spillopplevelsen fra Ravn Studio?

I slutten av november lanseres Vinter i Blåfjell til Nintendo DS. Spillet er basert på Gudny Ingebjørg Hagens fantastiske nisseunivers, kjent gjennom julekalenderseriene på NRK, teateroppsetninger, bøker og CD-er. Originalmusikken er av Geir Bøhren & Bent Aaserud.

Spillet er laget av den prisbelønte spillutvikleren Ravn Studio i Drammen. De har tidligere hatt stor suksess med Nintendo DS-spill som Knerten gifter seg, Kaptein Sabeltann og Ildprøvene samt Flåklypa Grand Prix. Sistnevnte vant prisen Årets barnespill på Gullstikka 2010.

“Målet med Vinter i Blåfjell-spillet er å gi barna en skikkelig god spillopplevelse i et univers de elsker. I den ekte, gode Blåfjell-atmosfæren skal både de yngste og de eldste i målgruppen føle at de får litt å bryne seg på – og forhåpentligvis vil de ikke klare å legge spillet fra seg! Gudny Ingebjørg Hagens solide historie om viktige temaer løper som en tynn, rød tråd gjennom spillet, mens hovedvekten er lagt på et fengende og varig gameplay i tradisjonell plattformstil”, sier Tinka Town, kreativ produsent i Ravn Studio.

Vinter i Blåfjell er et spennende plattformsspill med utfordrende hoppesekvenser og drivende, fartsfylte akebaner. Spillet inneholder strategiske utfordringer i spillbrettene som foregår både innenfor og utenfor Blåfjell. En rekke små, animerte sekvenser tar deg gjennom historien og knytter brettene sammen. Spilleren får i oppdrag å være blånissejenta Turte, som oppdager at en nissejente med rød lue har gjemt seg i Blåfjell. Den urgamle Blåfjellregelen sier: ”Den blånisse som tar en rødnisse eller et bygdefolk inn i Blåfjell, må selv forlate Blåfjell og aldri komme tilbake.”

Gjør deg klar til et uforglemmelig spilleventyr for barn i alderen 4 til 9 år.

Spillet distribueres av Pan Vision Norge.

• dataspill
  • drammen
  • ds
  • ds-spill