Ricoh lanserte nye intelligente utskriftsløsninger med teknologi som oppdaterer seg i takt med utviklingen

Pressemelding   •   jan 22, 2019 14:09 CET

F.v: Erik Barø, Knut Ivar Strande, Lars Hjelmås, Audun Gangstad og Frode Kaspersen viser frem en utskriftsrevolusjon

Ricoh kunngjør lanseringen av sin første serie med intelligente multifunksjonsmaskiner, som vil innfri stadig endrede behov på våre digitale arbeidsplasser. Serien er del av konseptet Ricohs Dynamic Workplace Intelligence og er tilrettelagt med selskapets nye Always Current Technology-plattform, som sørger for at produktenes tekniske egenskaper utvikler seg i takt med kundens behov.

Always Current Technology legger til rette for at folk skal kunne jobbe smartere ved hjelp av teknologier som er skalerbare, sikre, bærekraftige og brukervennlige. Brukere kan laste ned og installere nye applikasjoner, funksjoner og oppgraderinger direkte til enhetene sine etter hvert som de blir tilgjengelige, noe som gir optimal smidighet og fleksibilitet. Med denne plattformen kan digitale arbeidsplasser skalere funksjonene sine basert på aktuelle behov, og samtidig sørge for at sikkerhetsfunksjoner og programvare er fullstendig oppdatert. I tillegg gir den øyeblikkelig tilgang til oppgraderinger så snart de lanseres på markedet. Dermed vil man ikke trenge å kjøpe ny maskinvare for å få ekstra funksjoner, eller vente til kontrakten utløper. RICOH Intelligent Support sørger også for at programvareoppgraderinger raskt kan utføres eksternt, og at oppetiden maksimeres for brukeren.

Den nye IM C-serien med A3 farge-MFP-er er de første av en rekke intelligente enheter med neste generasjons teknologiske plattform, som Ricoh vil bringe til markedet. Blant de nye fremskrittene innen løsninger for kontorutskrift, er Ricoh Cloud Workflow Solutions. Dette er en samling innovative, skybaserte teknologier som leverer strømlinjeformet brukervennlighet i skalerbare og abonnementsbaserte pakker, for å hjelpe kunden til å utvikle virksomheten.

Ricoh Always Current Technology realiseres i 13 nye A3 farge-MFP-er som blir lansert i Europa og inkluderer modellene RICOH IM C2000, IM C2500, IM C3000, IM C3500, IM C4500, IM C5500 og IM C6000. Disse enhetene skriver ut henholdsvis 20, 25, 30, 35, 45, 55 og 60 sider per minutt (spm). De støtter utskrift, skanning, kopiering, etterbehandling og faks for størrelser på opptil SRA3, og tilbyr standard støtte for mobilutskrift. Alle enhetene er EPEAT-sertifisert.

«Et viktig aspekt ved å legge til rette for digitale arbeidsplasser, er å sikre informasjon og gjøre den tilgjengelig for dem som trenger den, når de trenger den. Ricoh prioriterer informasjonssikkerhet, og det er derfor denne serien med intelligente MFP-er benytter innebygd kryptering.» fortalte Lars Kjelling, markedssjef i Ricoh Norge, i forbindelse med lanseringen på Gardermoen denne uka.

De nye enhetene vil inneholde Ricohs nye Smart Operation Panel, utstyrt med en oppgradert prosessor som gir raskere overgang mellom bruksområder og en responsiv berøringsskjerm. De nye funksjonene er basert på tilbakemeldinger fra kunder og skal bedre både tilgjengeligheten og den totale brukeropplevelsen. Det nye grensesnittet kan skreddersys så det bedre passer individuelle arbeidsplasser, arbeidsflyter og behov. Ricohs serviceeksperter kan få fjerntilgang til en enhets Smart Operation Panel for å utføre rask feilsøking og automatiske fastvareoppdateringer.

Kjelling tilføyer: «Dagens virksomheter er nødt til å tilpasse seg endringer i et forrykende tempo. Vi er tar innover oss at kundene våre har nye og fremtidige behov, og at arbeidsplasser utvides utenfor tradisjonelle kontor. Vår nye serie med intelligente enheter legger til rette slik at kundene våre når som helst vil kunne installere de appene de ønsker, akkurat som på andre smartenheter, slik at de kan jobbe smartere og mer effektivt. Vi kaller den nye tilnærmingen Dynamic Workplace Intelligence, fordi det gjenspeiler hvordan vi jobber med kundene våre for å innfri alle de digitale behovene på arbeidsplassen.»

Hvis du vil ha mer informasjon om Ricohs nye Intelligent Devices, Always Current Technology og Ricohs Dynamic Workplace Intelligence, kontakt Ricoh her.