Fasadesystemet REDAir FLEX brukt på to prisvinnende byggeprosjekter

Fasadesystemet REDAir FLEX brukt på to prisvinnende byggeprosjekter

En fellesnevner for Årets bygg 2017 og Årets Trebyggeri 2017 er at begge disse massivtreprosjektene er isolert med fasadesystemet REDAIR FLEX fra ROCKWOOL.

Årets bygg 2017, Holmen Svømmehall, som er et forbildeprosjekt i FutureBuilt, henter energi fra både solcelleanlegg og solfangere og fra energibrønner i bakken. For å oppnå målet om lavest mulig energiforbruk i dette meget ambisiøse prosjektet ble REDAir FLEX valgt som isolasjonssystem - både til konstruksjonen under solcelleanlegget og til veggene for øvrig. Systemet er med på å gi svømmehallen et svært behagelig inneklima i tillegg til at steinullens gode brannhemmende egenskaper vil øke byggets brannsikkerhet.

Når det gjelder Årets Trebyggeri 2017, som er et boligprosjekt i Ulsholtveien på Furuset, er dette Oslo Kommunes første FutureBuilt prosjekt. Prosjektet er et av de største gjennomførte boligprosjektene med prefabrikkerte massivtreelementer i Norge. Ytterveggene ble isolert med REDAir FLEX og systemet var en viktig bidragsyter for å oppnå passivhusstandard på hele prosjektet- som består av en helt ny boligdel med leiligheter i rekkehusform foruten en rehabilitering av et tidligere institusjonsbygg.

- Vi i ROCKWOOL er svært stolte over at fasadesystemet REDAir FLEX har fått et så godt fotfeste i markedet, forteller marketingsjef Torkel Wæringsaasen hos AS ROCKWOOL.
- REDAir FLEX er et ventilert fasadeisoleringssystem som enkelt tilfredsstiller kravene til passivhus og andre lavenergibygg. De to prosjektene som nå har vunnet disse anerkjente byggeprisene - i knallhard konkurranse med svært mange andre kandidater - er virkelig gode eksempler på at innovativ produktutvikling er verdt å satse på, avslutter han.

Konsernet ROCKWOOL er verdens ledende leverandør av produkter og løsninger basert på steinull.

Det primære formål med ROCKWOOL isolasjonsprodukter er å isolere mot varme, kulde, brann og lyd. Vår visjon er at AS ROCKWOOL skal være ledende leverandør av isolasjon, der positivt bidrag til et bedre miljø og brannsikring skal være førende.