Jonas Ottosson

Jonas Ottosson – ny styreleder i Roswi

Roswi AB, distributør innen sport, friluftsliv og kjøkken, har utnevnt Jonas Ottosson til ny styreleder. Jonas bidrar med mer enn 40 års erfaring fra detaljhandelen, både operativt og på styrenivå. Han avløser Karl-Gustav Idh, som forlater vervet etter sine 10 år som styreleder.

Jonas Ottosson har lang erfaring innen detaljhandel og varemerkeutvikling med fokus på lønnsomhet. Han kommer senest fra stillingen som administrerende direktør i Venue Retail Group, og før det fra Odlo Sports Group i Sveits, der han hadde tilsvarende rolle. Han har tidligere jobbet mer enn 20 år i Peak Performance, derav 12 år som administrerende direktør.

I tillegg til styrelederrollen i Roswi har Jonas blant annet styreverv i Hultafors Group og Frank Dandy. Han har også erfaring fra styrearbeid i Venue Retail Group, NKFF, Henri Lloyd, Triwa, Didrikson, Peak Performance og Tiger of Sweden.

«Selskapet har et stort potensial til å ta neste steg i den fine utviklingen og være en ledende nordisk aktør innen segmentet sport/friluftsliv og kjøkken. Dette gjennom en utmerket varemerkeportefølje, attraktive produkter, høyt servicenivå og en nær relasjon til kundene«, sier Jonas Ottosson.

Roswi har en sterk varemerkeprofil og lang erfaring innen salg, markedsføring, innkjøp og logistikk. 2020 har vært et godt år for Roswi, som satser på fortsatt sterk vekst på det nordiske markedet. Roswi har merket betydelig økt interesse for begge sine varemerkesegmenter – friluftsliv og matlaging.

«Vi er svært fornøyd med valget av Jonas, og verdsetter hans erfaring innen internasjonal varemerke- og selskapsbygging samt gode kjennskap til markedet høyt. Sammen med Jonas ser vi frem til å ta Roswi til neste nivå.

Vi vil også benytte anledningen til å takke Karl-Gustav Idh for godt samarbeid og stort engasjement gjennom hans 10 som styreleder. I løpet av denne tiden har han bidratt til en betydelig utvikling av selskapet,» sier administrerende direktør Christopher Carlander.

Foruten Jonas består styret av Karin Eriksson, konsernsjef i Mestergruppen, Axel Carlander, eier i Roswi, Christopher Carlander, eier/adm.dir. i Roswi og Michael Carlander, eier/salgssjef i Roswi.

Roswi er en grossist og importør av kvalitetsprodukter innen kjøkken, sport, fritids- og utendørsliv. Under ett og samme tak samler Roswi noen av verdens absolutte toppmerker. Produkter som er like flotte å se på som de er fullendte i funksjon. Alt er nøye utvalgt og testet av selskapet selv.

Blant de kjente varemerkene finner du ENO, Hydrapak, Big Agnes, Kupilka , Fällkniven med flere. For mer informasjon om varemerkene som Roswi AB representerer, se www.roswi.no.

Kvalitetsprodukter innen kjøkken, sport, fritid og friluftsliv

Blant de kjente varemerkene finner du ENO, Hydrapak, Kupilka , Fällkniven med flere. For mer informasjon om varemerkene som Roswi AB representerer, se www.roswi.no.

Roswi NO
Vendevägen 85B