Gå videre til innhold
Anders Ranum Ekås er ansatt som senioradvokat i RSM Advokatfirma. Foto: Jo Michael

RSM Norge styrker sin ekspertise på internasjonal skatt

RSM Advokatfirma styrker sin skatteekspertise med ansettelsen av ekspert på internasjonal skatt - senioradvokat Anders Ranum Ekås. Han kommer fra KPMGs avdeling for internasjonal skatt der han var Director. Han har vært hos KPMG i nesten 10 år, og har bred erfaring både fra nasjonal og internasjonal selskapsbeskatning. Han har særlig spesialisert seg i skjæringspunktet mellom regnskap og skatt.

«Vi får stadig flere oppdrag som gjelder internasjonale skatteforhold, så det er en stor glede og viktig for oss å ha fått en kollega med sterk erfaring på dette området. Hans bakgrunn fra en av de store internasjonale revisjonsselskapene er en stor fordel, når vi skal løse komplekse problemstillinger eller hjelpe kunder med å etablere en god internasjonal selskapsstruktur.» sier en fornøyd daglig leder for RSM Advokatfirma, Morten H. Christophersen

Anders ledet et team i KPMG som bisto en variert portefølje med selskaper. Han har vært borti det meste av praktisk anvendt skatterett, og har hatt mye samarbeid med revisorer. Blant annet med ad-hoc rådgivning og kvalitetssikring av skattemeldinger, som er svært verdifull kompetanse for RSM. Han tar også med seg god innsikt i skatteforhold rundt blockchain og kryptovaluta, rentebegrensningsreglene og fritaksmetoden. Han vil også bistå med transaksjonsstøtte/due diligence.

Han ser frem til utfordringen: «RSM er et agilt, innovativt og fremoverlent firma i en bransje preget av forandring. Jeg kan ikke tenke meg et bedre utgangspunkt for videre vekst. Jeg er takknemlig for å ha blitt invitert med på laget og ser frem til veien videre!»

Kategorier

RSM er det mellomstore revisjonsselskapet, og har som ambisjon å være Norges ledende revisjons- og rådgivningsselskap for kjernen av norsk næringsliv. De har kontorer i Oslo, Vestland, Agder, Rogaland og Trøndelag med over 270 ansatte. Kjernevirksomheten er revisjonstjenester, rådgivning og advokattjenester innen skatt, avgift og transaksjoner. Kundene er i et bredt utvalg av bransjer og omfatter mindre aksjeselskaper, konsern med betydelig størrelse og børsnoterte selskaper – med en solid posisjon blant eierstyrte virksomheter.

Lena Angela Nesteby

Pressekontakt Markeds- og kommunikasjonsdirektør +4748168848

Velkommen til RSM Norge AS!

RSM er det mellomstore revisjonsselskapet, og har som ambisjon å være Norges ledende revisjons- og rådgivningsselskap for kjernen av norsk næringsliv. De har kontorer i Oslo, Vestland, Agder, Rogaland og Trøndelag, med over 350 ansatte. Kjernevirksomheten er revisjonstjenester, og de hjelper også med rådgivning innen advokattjenester, skatt, avgift, regnskapsrådgivning og transaksjoner. Kundene er i et bredt utvalg av bransjer og omfatter mindre aksjeselskaper, konsern med betydelig størrelse og børsnoterte selskaper – med en solid posisjon blant eierstyrte virksomheter. RSM Norge er en del av RSM-nettverket, med 820 kontorer fordelt på 120 land, og 64,000 mennesker verden over.

RSM Norge AS
Ruseløkkveien 30