Suksess for Rusta sin første pop-up i Oslo sentrum

Suksess for Rusta sin første pop-up i Oslo sentrum

I november åpnet Rusta sin første pop-up på Oslo Sentralstasjon med et utvalg av deres julekolleksjon. Dette resulterte i et vellykket arrangement med et resultat som gikk over all forventning.

Det har vært et spennende år for Rusta med deres 7 nyåpne varehus bare i 2019. Totalt har de 35 varehus i Norge, og i 2020 har de planer om å åpne ytterligere 8. Juletiden er stor for Rusta, og i den forbindelse flyttet Rusta inn på Oslo Sentralstasjon med et utvalg av deres julekolleksjon. Her kunne de besøkende handle varer, vinne gavekort eller bli inspirert til julesesongen.

– Rusta er størst på jul, med artikler til både innendørs- og utendørsbruk.Et julearrangement på Oslo sentralstasjon hvor vi fikk selge, inspirere og engasjere kunder var en måte å vise det på, sier Norgessjefen i Rusta, Erlend Kramer.

En ny møteplass for kunder

Per dags dato har ikke Rusta noen varehus som ligger i Oslo sentrum, og i den anledningen ønsket de å komme tettere på både eksisterende og potensielle nye kunder.

– Rusta sine varehus ligger vanligvis litt utenfor sentrum, så en sentral beliggenhet som Oslo sentralstasjon var interessant å teste, og en ny måte å møte kundene våre og nå potensielle kunder.Det var også morsomt å vise frem Rusta og vårt sortiment på et sted du ikke forventer det, forteller Kramer.

Rusta har aldri testet et konsept som pop-up tidligere i Norge, men til tross for at dette var deres første åpning, gikk det over all forventing.

– Vårt konsept med produkter til lave priser innen hjem- og fritidssegmentet har tatt Norge med storm. Pop-up-butikken på Oslo Sentralstasjon mottok veldig mange positive reaksjoner, både fra kunder og personalet. Jeg håper tilstedeværelsen på Oslo Sentralstasjon førte til at enda flere ble kjent med konseptet vårt, sier Kramer.

Fortsetter veksten i Norge

Rusta har tidligere rapportert om sine ambisiøse ekspansjonsplaner og at det er en strategi i alle markedene til kjeden; Norge, Sverige, Finland og Tyskland. Rusta, som kom til Norge i 2014, har rukket å åpne 35 varehus fra Lyngdal i sør til Tromsø i nord.

– Vi har fortsatte store ambisjoner for Rusta i Norge. I tillegg til at vi er på utkikk etter nye lokaler som passer våre krav, får vi også stadig henvendelser fra kunder som ønsker Rusta til sin kommune. Det er hyggelig med kunder som heier på oss, avslutter Kramer.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Erlend Kramer, daglig leder Rusta Retail AS

mobil: +47 472 62 698, e-post: erlend.kramer@rusta.com