Åpningsfest når Rusta åpnet på Vinterbro

Åpningsfest når Rusta åpnet på Vinterbro

Detaljhandelskjeden Rusta fortsetter å vokse. Onsdag 29. mars åpnet Rusta sitt nye varehus på Vinterbro, nærmere bestemt inne på det populære kjøpesenteret Alti Vinterbro. På tross av kraftig snøvær og trafikkproblemer, var åpningen velbesøkt av 100-talls forventningsfulle kunder. De første i køen kom flere timer før varehuset åpnet.

Kundene til det nye Rusta varehuset på Vinterbro fikk en høytidelig velkomst og fikk nyte kaffeservering og gode åpningstilbud. Tradisjonen tro for Rusta fikk de første hundre besøkende et gavekort på 1000 kroner – noe som har skapt stor begeistring på tidligere åpninger, og dette ble også tatt godt imot på Vinterbro.

– Åpningen gikk veldig bra, og det er hyggelig å se at Rustas konsept fortsetter å tiltrekke seg kunder i fullt monn. Det merkes at mange i regionen har ventet på et eget Rusta varehus. Jeg er glad for at vi kan utvide vårt varehusnett på Østlandet og endelig vise frem vårt høykvalitets- og brede sortiment på Vinterbro, sier Erlend Kramer, landssjef for Rusta i Norge.

Rusta fortsetter sin ekspansjon i Norge – varehuset på Vinterbro er nummer 43 i Norge totalt. I tillegg til innrednings- og DIY-produkter, forbruksvarer og fritidsprodukter, kan kundene også glede seg over et bredt og variert sesongutvalg til svært gunstige priser.

– Som handleopplevelse tilbyr Rusta noe nytt. Vi håper at Rustas etablering vil bidra til at kjøpesenteret Alti Vinterbro blir enda mer attraktivt som destinasjon og at vi bidrar til å øke handelsmangfoldet, sier Erlend Kramer.

Konseptet til Rusta går ut på å tilby kunder i Sverige, Finland, Tyskland og Norge nesten alt til hjemmet til svært gunstige priser. Varehuskjeden har innredning, forbruksvarer, sesong- og DIY-produkter for de som vil fornye innendørs og utendørs. De hittil 43 varehusene i Norge ligger alle i lyse lokaler på rundt 2 000 kvm med stor takhøyde. Dette har også vært blant kriteriene for det nye varehuset.

Siden 2017 har Rusta mer enn doblet antall varehus i Norge, og etter den første etableringen på Østlandet i 2014 er Rusta til stede over hele landet – fra Lyngdal i sør til Alta i nord. Rusta sitt videre mål for satsningen i Norge er å åpne sitt 60. varehus innen få år, og er stadig på utkikk etter nye steder å etablere seg.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Erlend Kramer, daglig leder Rusta Retail AS
+47 472 62 698, erlend.kramer@rusta.com