Rustas flytteesker er best i test

Rustas flytteesker er best i test

Rustas flytteeske, Standard, er klar favoritt og får utmerkelsen "Anbefalt produkt" fra forbrukernettstedet Dinside i en test fra august i år.

Dinside har testet flytteesker fra seks ulike leverandører, der alle skal kunne tåle mellom 15 til 40 kg. Flyteeskene er vurdert ut ifra hvor enkle de er å montere og å få de tilbake i flatpakket form, samt hvor enkle de er å lukke og bære. Testen er gjennomført i løpet av en faktisk flytteprosess der eskene ble fylt med alt fra klær og bøker til servise. De har også blitt lagret i en fuktig kjeller i to måneder, noe som gjør det mulig å bedømme hvor godt pappen tåler fukt.

Billig og holdbar
Resultatet fra testen er at Rustas flytteeske, Standard, går seirende ut og får derfor utmerkelsen "Anbefalt produkt". Begrunnelsen fra Dinside er at flytteeskene fra Rusta tåler mest (40kg), og er billigst (om du kjøper 10 stykk). I tillegg holder Standard-eskene formen svært godt etter to måneders lagring i kjeller, mye på grunn av en tykkere pappkonstruksjon (4mm) enn flere av konkurrentene sine flytteesker.

Les hele testen fra Dinside her.

Therese Skalman

Pressekontakt Market PR Coordinator Market PR 0046726017510