Forventer besøksrekord: Rusta åpner nytt varehus i hangaren

Forventer besøksrekord: Rusta åpner nytt varehus i hangaren

Etter over tre år i Lade Arena flytter Rusta varehuset sitt til hangaren. Selve åpningen finner sted på onsdag denne uken, og både norgessjefen og varehussjefen spår lange køer og besøksrekord.

I april 2016 flyttet Rusta inn i Lade Arena. Sammen med Tiller har disse varehusene utgjort Rustas tilstedeværelse i Trondheim de siste tre årene. På torsdag vil dette endre seg. Da flytter Rusta over gaten fra Lade Arena og inn i det nye kjøpesenteret i hangaren.

– Drøyt tre år på Lade har gått fort og bra. Nå har vi fått mulighet til å flytte inn i splitter nye lokaler i hangaren, noe vi ser veldig frem til, sier Rustas norgessjef, Erlend Kramer.

Både han og varehussjef Nina Kristiane Vik har tro på at åpningsfesten til Rusta i hangaren vil tiltrekke seg mange folk.

– Mottagelsen vi fikk under åpningen i Lade Arena var overveldende, så vi er ekstra spente nå som vi flytter rett over veien til nye flotte lokaler i hangaren. Vi vil som alltid ha en spektakulær åpningsfest med gode tilbud for våre kunder, og vi har tro på at minst like mange ønsker å delta på onsdag som da vi åpnet på Lade for tre år siden. Da snuser vi i så fall på besøksrekord for Rusta i Norge, sier norgessjefen.

Da varehuset på Lade åpnet i 2016 var det over 500 i kø da båndet ble klippet. Hele tre timer før åpningen stod 100 mennesker klare, og førstemann kom så tidlig som halv seks om morgenen.

Fortsetter med nesten alt til hjemmet
Det nye varehuset i hangeren er på hele 2100 kvadratmeter og fylles i skrivende stund med varer og klargjøres for åpning. Totalt jobber det 23 medarbeidere i det nye varehuset, flesteparten fra varehuset i Lade Arena. Konseptet til Rusta går ut på å tilby kundene nesten alt til hjemmet til svært gunstige priser, det er varehussjefen fast bestemt på at skal fortsette i de nye lokalene som åpner på torsdag.

– Det har vært svært viktig for oss å fortsatt kunne tilby det samme sortimentet og servicen til våre Lade-kunder. Vårt mål er å gi kundene våre Trondheims hyggeligste handleopplevelse. Nå flytter vi ikke langt på oss, og vi tar med oss medarbeidere som vi hadde på Lade fra før av, så vi håper kundene også følger med til splitter nye lokaler i hangaren, avslutter Vik.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Erlend Kramer, daglig leder Rusta Retail AS
mobil: +47 472 62 698, e-post: erlend.kramer@rusta.com

Om Rusta

Rusta tilbyr hjem- og fritidsprodukter av god kvalitet, til markedets beste pris. Sortiment er bredt og bedriften tilbyr produkter innenfor kategoriene hjem & innredning, gjør det selv, fritid, skjønnhet & helse, hage og jul – alltid til overraskende lave priser. Rusta er et svensk foretak og det første varehuset åpnet i 1986. Rusta har i dag mer enn 3400 ansatte, 93 varehus i Sverige, 32 i Norge, 3 i Tyskland, 24 i Finland samt 4 innkjøpskontorer i Asia.