Norgessjef, Erlend Kramer.

Rusta kommer til Sarpsborg

Åpner varehus nummer 3 i Østfold

Etter en svært vellykket lansering i Norge med køer på alle åpninger, den ene besøksrekorden etter den andre og fornøyde kunder forsetter Rusta å utvide i Norge. Sarpsborg og Stopp Tune er neste destinasjon for den svenske varehuskjeden som i dag teller 35 varehus i Norge.

Rusta satser for fullt på det norske markedet. Nå har den svenske varehuskjeden skrevet kontrakt med Citycon,om etablering av nytt varehus i Sarpsborg. Nærmere bestemt på Stopp Tune. Planen er å åpne på forsommeren til neste år.

– Vi gleder oss til å få Rusta inn i våre lokaler på Stopp Tune. All erfaring viser at Rusta er et positivt tilskudd i de områdene de etablerer seg, både for handelen og for kundene, sier senterleder, Daniella Mossberg.

Norgessjefen i Rusta ser også lyst på den nye åpningen.

– Vi gleder oss til å ønske velkommen til det nye varehuset i Sarpsborg. Vi ser svært positivt på etableringen, og føler oss trygge på at Rusta vil gi et løft til handelstilbudet og vi er så langt blitt tatt godt imot i regionen, sier Erlend Kramer, landssjef for Rusta i Norge.

Rusta har allerede to varehus i fylket, i Rygge og i Fredrikstad. Varehuset i Dikeveien 45 i Fredrikstad åpnet 30. oktober med over 1000 mennesker i kø ved åpning og kundestrømmen har fortsatt siden.

Nesten alt til hjemmet for hele Norge
Konseptet til Rusta går ut på å tilby kunder nesten alt til hjemmet til svært gunstige priser. Med sentrale innkjøp uten mellomledd og effektiv distribusjon kan varehuskjeden holde prisene nede uten at det går på bekostning av kvalitet. Rusta har innredning, forbruksvarer, sesong- og DIY-produkter for de som vil fornye og fylle opp hjemmet både innendørs og utendørs.

– Vårt konsept med produkter til lave priser innen hjem- og fritidssegmentet har tatt Norge og Østfold med storm, og jeg føler meg trygg på at dette blir tilfellet også her i Sarpsborg, sier Erlend Kramer.

Fortsetter veksten i Norge
Rusta har tidligere rapportert om sine ambisiøse ekspansjonsplaner og at det er en strategi i alle markedene til kjeden; Norge, Sverige, Finland og Tyskland. Rusta, som kom til Norge i 2014, har rukket å åpne 35 varehus fra Lyngdal i sør til Tromsø i nord.

– Vi har fortsatte store ambisjoner for Rusta i Norge. I tillegg til at vi er på utkikk etter nye lokaler som passer våre krav, får vi også stadig henvendelser fra kunder som ønsker Rusta til sin kommune. Det er hyggelig med kunder som heier på oss, avslutter Kramer.

Om Rusta

Rusta tilbyr hjem- og fritidsprodukter av god kvalitet, til markedets beste pris. Sortiment er bredt og bedriften tilbyr produkter innenfor kategoriene hjem & innredning, gjør det selv, fritid, skjønnhet & helse, hage og jul – alltid til overraskende lave priser. Rusta er et svensk foretak og det første varehuset åpnet i 1986. Rusta har i dag mer enn 3000 ansatte, 93 varehus i Sverige, 30 i Norge, 2 i Tyskland, 24 i Finland samt 4 innkjøpskontorer i Asia.

Therese Skalman

Pressekontakt Market PR Coordinator Market PR 0046726017510