Vårens tekstilnyheter flytter inn på Rusta

Smyg inn vårens fargeskala med gardiner, puter og pledd. I slutten av januar begynner Rustas varehus å fylles opp med vårens interiørnyheter.

Naturen, og dens farger og materialer, fortsetter å inspirere når det kommer til interiør. Blant vårens tekstilnyheter finnes det grønne farger i alle nyanser i kombinasjon med mer nøytrale toner som naturhvit og beige.

På mønsterfronten avspeiles lengselen etter det naturlige i form av botaniske mønstre, som for eksempel det nye bladmønsteret Ginko som finnes på gardiner, duker og pynteputer. Det finnes også praktfulle blomstermønster her, som virkelig gjør noe ut av seg, og hjelper til med å skape en personlig følelse.

Myke nyheter til hele hjemmet
Blant Rustas vårtekstiler er det gardiner i mengder av ulike farger, mønstre og utførelser. Utover gardinlengder og gardinkapper, gjør også liftgardinen et comeback. Pynteputer og putetrekk er en enkel måte å fornye både soverommet og stuen på. Blant nyhetene er det modeller med struktur og frynser, samt flere fine fløyelstrekk i duse pasteller.

Sengeavdelingen får besøk av flere nye mønsterbilder, med sengesett i både bomull og lin. Rusta fortsetter med å øke utvalget av produkter produsert i bærekraftige materialer. 95% av all bomull på interiøravdelingen er nå BCI-sertifisert.

Naturlige materialer som jute, sisal og ull fortsetter å trone på manges ønskeliste til hjemmet, noe som blant annet gjenspeiles på teppeavdelingen. Naturhvit og beige i ulike nyanser tar plass på alt fra tepper med lugg til tuftede modeller. Her er det enkelt å finne en ny, prisgunstig favoritt!

Stoff som metervare
En av vårens mest spennende nyheter, er stoff som metervare. Perfekt for den som vil sy gardiner etter spesialmål, eller sy egne klær og detaljer. Velg blant materialer som fløyel, lin og bomull. Her finnes det flere ensfargede stoffer i vårens fargeskala, i tillegg til mønstrede varianter.

Nyhetene finnes i varehusene fra uke 3, 2022.

Rusta tilbyr hjem- og fritidsprodukter av god kvalitet, til markedets beste pris. Sortiment er bredt og bedriften tilbyr produkter innenfor kategoriene hjem & innredning, gjør det selv, fritid, skjønnhet & helse, hage og jul – alltid til overraskende lave priser.

Rusta er et svensk foretak og det første varehuset åpnet i 1986. Rusta har i dag mer enn 3000 ansatte, 100 varehus i Sverige, 37 i Norge, 28 i Finland og 4 i Tyskland, samt flere innkjøpskontorer i Asia.

Therese Skalman

Pressekontakt Market PR Coordinator Market PR 0046726017510