Beregn god tid

Beregn god tid

Det er meldt gult farevarsel fra Meteorologisk institutt i dag, det innebærer at det kan bli vanskelige kjøreforhold flere steder i Oslo og Akershus. Dette vil påvirke kollektivtransporten, og vi anbefaler alle som skal ut og reise å beregne god tid.

- Gult farevarsel innebærer at det kan bli vanskelige kjøreforhold. Vi forventer at det er busstrafikken som blir påvirket hvis det kommer mye snø. Beregn god tid og reis gjerne med skinnegående transport som trikk, T-bane og tog om du kan, sier Cathrine Myhren-Haugen, kommunikasjonssjef i Ruter.

Foreløpig går kollektivtransporten stort sett som den skal. Reisende kan sjekke reiseplanlegger enten på nett eller i app for oppdatert informasjon om avganger.

Ruter As er et felles administrasjonsselskap for kollektivtrafikken i hovedstadsområdet. Vi administrerer over halvparten av kollektivtrafikken i Norge. Vår rolle er å planlegge, utvikle, samordne, bestille, markedsføre og informere om kollektivtrafikktilbudet. All operativ drift utføres av ulike operatørselskap som kjører på kontrakt for Ruter - alt innenfor samme billett- og prissystem. Våre eiere er Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune, (40 %). Totalt var det 341 millioner påstigninger i området vi dekker i 2022.