Foto: Ruter As / Nucleus, Erland Skui

Bruk andre veier når det skal jobbes på Ring 3

Busslinje 23 og 24 vil bli påvirket av kødannelsen når det skal jobbes på Gjerdrums vei bru/Ring 3 fra 15. april til 31. mai.

Trafikken skal innsnevres til ett felt i begge retninger øst for Tåsentunnelen. Dette vil medføre kødannelser fra arbeidets start mandag 15. april.

Statens vegvesen og Oslo kommune oppfordrer særlig bilister å velge alternative ruter. Busslinje 23 og 24 kjører på strekningen og over lokket ved Tåsen. Disse busslinjene vil bli påvirket av kødannelsen og forsinkelser vil oppstå.

– De som skal reise på strekningen anbefales å beregne ekstra god tid og vurdere om de kan benytte andre transportmiddel eller andre ruter i perioden, sier pressetalsperson i Ruter, Øystein Dahl Johansen.

Det finnes ingen alternativ trasé for bussen på strekningen, og det er derfor uunngåelig at bussen blir påvirket. Gang- og sykkelfeltet under brua opprettholdes.

Ruter As er et felles administrasjonsselskap for kollektivtrafikken i hovedstadsområdet. Vi administrerer over halvparten av kollektivtrafikken i Norge. Vår rolle er å planlegge, utvikle, samordne, bestille, markedsføre og informere om kollektivtrafikktilbudet. All operativ drift utføres av ulike operatørselskap som kjører på kontrakt for Ruter - alt innenfor samme billett- og prissystem. Våre eiere er Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune, (40 %). Totalt var det 341 millioner påstigninger i området vi dekker i 2022.