Foto: Ruter As / Redink, Fartein Rudjord

Ikke trikk i Bogstadveien 15.–21.april

Fra mandag 15. april til og med søndag 21. april er Bogstadveien stengt for trikken, grunnet arbeid med bytte av sporveksel.

Linje 11 over Briskeby innstilles mellom Inkognitogata og Majorstuen, mens linje 19 vil bli erstattet av buss (19B) mellom Welhavens gate og Majorstuen.

Merk at linje 19B kjøres med turbusser fra Jenssens Turbusser. Dette medfører redusert kapasitet. Bussene er heller ikke tilrettelagt for rullestol eller barnevogn.

– Reisende på strekningen som har spesielle behov kan bestille taxi for strekningen Majorstuen – Welhavens gate, opplyser Cathrine Myhren-Haugen, kommunikasjonssjef i Ruter.

Det vil også bli omlegging av nattbusslinjer i perioden.

– Vi oppfordrer de som kan til å benytte T-bane og trikkens linje 12 og beregne god tid på reisen i denne perioden, sier Cathrine Myhren-Haugen.

Slik kjører trikken og bussen:

• Linje 11 er innstilt mellom Majorstuen og Inkognitogata. Trikken kjører mellom Kjelsås og Solli.

• Linje 19 er innstilt mellom Majorstuen og Welhavens gate. Erstatningsbuss kjører mellom Majorstuen og Welhavens gate, og mellom Ekebergparken og Oslo hospital.

Øvrige trikkelinjer kjører som normalt.

• Nattbusslinjene 1N, 2N, og 11N mot sentrum kjører mellom Majorstuen og Homansbyen via Majorstuveien, Professor Dahls gate, og Hegdehaugsveien. Midlertidige holdeplasser vil bli betjent i Majorstuveien, mens de ordinære holdeplassene i Bogstadveien ikke vil være tilgjengelige.

Nattbussene mot Majorstua kjører som normalt.

Ruter As er et felles administrasjonsselskap for kollektivtrafikken i hovedstadsområdet. Vi administrerer over halvparten av kollektivtrafikken i Norge. Vår rolle er å planlegge, utvikle, samordne, bestille, markedsføre og informere om kollektivtrafikktilbudet. All operativ drift utføres av ulike operatørselskap som kjører på kontrakt for Ruter - alt innenfor samme billett- og prissystem. Våre eiere er Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune, (40 %). Totalt var det 341 millioner påstigninger i området vi dekker i 2022.