Foto: Ruter As / Nucleus AS, Daniel Jacobsen

Kollektivtransporten mandag morgen 29. januar

Kollektivtransporten går stort sett som den skal i Oslo og Akershus, med noen få avvik.

Kollektivtransporten går foreløpig som den skal de fleste steder i Oslo og Akershus i dag. Noen avganger på linje 85 og 77X er innstilt. Det forventes også noen forsinkelser på enkelte linjer grunnet glatte veier.

Ruter oppfordrer alle som skal ut å reise å bruke reiseplanlegger enten på nett eller i app for oppdatert reiseinformasjon om sin avgang.

- Vi vil også oppfordre alle som beveger seg ute om å gå forsiktig siden det er svært glatt mange steder, blant annet i trapper og på holdeplasser, sier Cathrine Myhren-Haugen, kommunikasjonssjef i Ruter

Ruter As er et felles administrasjonsselskap for kollektivtrafikken i hovedstadsområdet. Vi administrerer over halvparten av kollektivtrafikken i Norge. Vår rolle er å planlegge, utvikle, samordne, bestille, markedsføre og informere om kollektivtrafikktilbudet. All operativ drift utføres av ulike operatørselskap som kjører på kontrakt for Ruter - alt innenfor samme billett- og prissystem. Våre eiere er Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune, (40 %). Totalt var det 341 millioner påstigninger i området vi dekker i 2022.