Store forsinkelser pga. snøværet

Det er for tiden store forsinkelser på flere linjer i Oslo og Viken på grunn av mye snø, glatt føre og vanskelige kjøreforhold.

De må påregnes forsinkelser på opptil 60-90 min på enkelte linjer. Noen innstillinger kan også forekomme.

- Beregn ekstra god tid om du må ut å reise nå i ettermiddag og kveld, sier Øystein Dahl Johansen, pressevakt i Ruter.

Det legges ut avviksmeldinger på Ruter.no og i Ruterappen.

Ruter As er et felles administrasjonsselskap for kollektivtrafikken i hovedstadsområdet. Vi administrerer over halvparten av kollektivtrafikken i Norge. Vår rolle er å planlegge, utvikle, samordne, bestille, markedsføre og informere om kollektivtrafikktilbudet. All operativ drift utføres av ulike operatørselskap som kjører på kontrakt for Ruter - alt innenfor samme billett- og prissystem. Våre eiere er Oslo kommune (60 %) og Viken (tidligere Akershus fylkeskommune, 40 %). Totalt var det 246 millioner påstigninger i området vi dekker i pandemiåret 2021.