Norton – Et sterkere varemerke ........

Norton – Et sterkere varemerke ........

For å ytterligere styrke Nortons verdensledende posisjon introduseres nå Blue Sky som er en helt ny visuell identitet som forsterker varemerkets verdi og effektivt segmenterer produktene. Blue Sky tilpasses produkter, forpakninger, butikkeksponeringer og markedsføringsmateriell.

Med tillegget ”Saint-Gobain” tll Nortons logotype fremheves Nortons verdensledende stilling som leverandør av slipemateriell og kundetilpassede løsninger. Det nye trappetrinnssymbolet illustrerer Nortons spydspissteknologi og representerer de tre kvalitetsnivåene ”God, Bedre & Best”.

Norton er et varemerke som står for vitenskaplig autoritet ved å gjennomføre innovative løsninger med spydspissteknologi basert på avansert forskning og utvikling. Norton innebærer uovertruffen og innovative løsninger på alle markeder.

Norton har en enhetlig identitet i Europa, Midtøsten og Afrika. Hvert marked har egne og tilpassede produktsortimenter, forpakninger og brukerinformasjon.

Norton har en sterk stilling blant ”gjør-det-selv” brukere og kommer til å  styrke posisjonen ytterligere med økt produktsortiment og høyere kvalitet. Produktforpakninger og butikkmateriell har informative bruksråd. Nortons konsumentforpakkede slipeprodukter finnes med ulike produktnavn for å indikere kvalitetsnivå og/eller marked. Det nye butikkmaterialet angir tydlig varemerket og takket være informasjonen på skilt og forpakninger blir det enkelt for konsumentene å velge riktig slipeprodukt. Ulike trykksaker finnes også for kundene som f.eks. kataloger og brosjyrer for de ulike sortimentene for hobby og håndverk.

Norton har et nytt og segmentert produktsortiment for reparasjon og vedlikehold som gjør det lett for kundene å velge riktig slipeprodukt for arbeidet som skal utføres. Nye og innovative produkter introduseres kontinuerlig. Norton har fire ulike og lett identifiserbare kvalitetsnivåer med fargekoder:

• Sølv og fem +++++ representerer kvalitetsnivået ”Best” som gir høyeste kvalitet og den laveste totale slipekostnaden.
  • Blå og fire ++++ som representerer kvalitetsnivået ”Bedre” som har en perfekt sammensetning av ytelse.
  • Rød og tre +++ som representerer kvalitetsnivået ”God” som har meget bra pris/ytelsesforhold.
  • Fiolett og to ++ som representerer kvalitetsnivået ”Standard” som har bra ytelse med fordelaktig pris.

Nortons forpakninger har en tydlig identitet og er fargekodet for å angi kvalitetsnivået og materialet som produktet er beregnet på. Den tydlige informasjonen i butikken gjør det raskt og enkelt for kunden å velge riktig produkt for ulike slipeoperasjoner som kapping, sliping, grading, overflatebehandling eller polering. En stor mengde trykksaker finnes tilgjengelig som f.eks. komplette kataloger, brosjyrer og teknisk informasjon.

Norton har et bredt sortiment høykvalitative produkter for reparasjon og lakkering av biler. Sortimentet omfatter alt fra produkter for fjerning av rust og lakk til produkter for polering. Alle Nortons forpakninger har en tydlig identitet med informasjon om produktfordeler og bruksråd. Norton har et stort utvalg av ulike kataloger og trykksaker som blant annet kataloger for billakkerings- og karosseriverksteder, produktbrosjyrer og foldere med steg-for-steg instruksjoner.

Norton Clipper-sortimentet er spesielt beregnet for bygg- og anlegg. Det omfatter diamantskiver, borkroner samt maskiner som gulv- og veisager, bordsager og håndkappemaskiner. Norton introduserer nye produktsortiment for å oppfylle kundenes ønskemål som f.eks. Norton Essential for både professjonelle brukere og ”gjør-det-sjelv”. Sortimentet kjennetegnes av produkter med høy kvalitet og lang levetid. Det nye butikkmaterialet fremhever tydlig varemerket og produktene har tydlig informasjon som forenkler valget av riktig produkt for kunden. Gjennom 2014 kommer hele Norton Clipper-sortimentet til å tilpasses Norton Blue Sky. Norton Clipper-katalogen omfatter hele sortimentet og gir et tydlig overblikk. Dessuten finnes det brosjyremateriell for de nye produktene som f.eks Clippers håndholdte kappesager.

Som verdens ledende produsent av slipemateriell tilbyr Norton produkter for produksjons-industrien basert på den seneste teknologien for å øke produktiviteten. En mengde ulike typer av informasjonsmateriell om Nortons høyteknologiske og innovative produkter finnes tilgjengelig. Nortons nye visuelle identitet med dynamisk og enhetlig design med bruksråd og teknisk informasjon kommer konsekvent til å bli innført på alle markeder.

Innføringen av Norton Blue Sky har akkurat begynt. Gjennom det kommende året kommer Norton til å utvikle og konsolidere kommunikasjonen for å gi samme enhetlige inntrykk og identifisering av Norton uansett hvor produktene finnes.