Clipper med nye skiver for både kapping og sliping

Clipper med nye skiver for både kapping og sliping

Clipper lanserer nye Cut’n Grind og Pro Surf skiver som kan brukes for både kapping og sliping av byggematerialer, betong, naturstein mm. og som kombinerer funksjonene hos kappeskiver og slipeskåler.

Det nye sortimentet omfatter to nye produkter:

- Cut’n Grind som er en skive med sintrede turbosegmenter som gir bra avvirkning med bra flatefinhet ved både kapping og sliping. Den er beregnet for bruk i vinkelslipemaskiner for kapping og sliping av betong, diverse byggematerialer, støpejern og naturstein. Skivene finnes i 100 mm og 125 mm diameter og har M14-gjenge.

- Pro Surf har en elektrobelagt hel bane som gir myk kapping og sliping. Den er spesielt beregnet for kapping og sliping av naturstein, granitt, marmor, fliser & heller, takrenner, plast, bakelitt og støpejern. Skivene finnes i 115 mm, 125 mm og 230 mm diameter for bruk i vinkelslipemaskiner, samt i 300 mm diameter for bruk i bensindrevne håndholdte kappemaskiner.

Begge skivene er utstyrt med en aluminiumflens som gir skivene en noe fremskutt posisjon i forhold til maskinen noe som gir bedre tilgang langs vegger o.l.

Se også : www.saint-gobain-abrasives.com

Frithjof Ask Kihle