Flexovit finner opp hjulet på nytt: slipeskive, men ikke som du kjenner den

Flexovit finner opp hjulet på nytt: slipeskive, men ikke som du kjenner den

Designet for spesielle og lette slipeoperasjoner, den nye Light Comfort Grinding (LCG)-serien. Tilbyr mer følelse og kontroll enn den tradisjonelle 7 mm slipeskiven, denne nyeste produktserien er en betydelig operasjonell forbedring innen lett sliping, ettersom den 3 mm keramisk basserte skiven sliper lette sveiser med hastighet, komfort og presisjon.

Den lette strukturen på 3 mm gjør den til et svært effektivt valg for batteridrevne vinkelslipere. Dette skyldes den lavere effekten som kreves for å starte opp og opprettholde omdreiningene til skiven. Faktisk bidrar lette slipeskiver til å oppnå opptil 50 % lengre batterilevetid enn en standard 7 mm aluminiumoksidskive, med tilsvarende mer materialfjerning.

"Light Comfort Grinding-skiver er tiltenkt den med de lette slipeoperasjonene." Sier Derk Vruwink, Senior Product Manager hos Saint-Gobain Abrasives.

"Vanligvis for slipeoperasjoner vil en 7 mm slipeskive, lamellskive eller fiberdisc brukes. Hvert produkt har sine egne begrensninger i lett sliping, men vårt nye 3 mm-produkt løser disse ulempene og leverer en løsning som er det ideelle valget for denne typen bruksområder. "

"Med tillegg av vår nyeste 3mm-løsning kan Flexovit tilby kundene en Maxx3-løsning for alle med de nye innovative keramiske slipekorn til de fleste metallbearbeidingsapplikasjoner."

I tillegg lanserer Flexovit også sin LCG Multi-Material skive. Dette er en skive designet for å slipe tynt stål, stein, kobber, PVC og aluminium; en skive for alle konstruksjons- og installasjonsjobber. For mer informasjon om Flexovit Maxx3 Light Comfort Grinding (LCG) skive, kontakt din lokale Flexovit-representant.

Anders Johansson

Pressekontakt Marketing Manager Scandinavia +46 (0)72 379 84 04