Norton lanserer ny maskeringsteip for Lakkeringsverksteder

Norton lanserer ny maskeringsteip for Lakkeringsverksteder

Norton Abrasives utvider sitt sortiment av maskeringsteip med et nytt, meget konkurransedyktig produkt, Norton Orange Tape. Teipen er utformet for de mest krevende verkstedsutfordringer, tilpasser seg lett etter konturer og er optimert for krevende former og overflater.

De seneste årene har Nortons sortiment av maskeringsteip blitt synonymt med kvalitet og prestanda. Orange Tape er det siste tillskuddet i Nortons kvalitetsnivå 'Best' og tilbyr utmerket motstandskraft mot lakk og løsningsmiddel. Takket vere sitt løsningsmiddelsbaserte gummilim tas teipen bort uten og etterlate limrester. Den tåler temperaturer på 90°C i en time eller 120°C i 30 minutter og kan anvendes innen og utendørs i tre dager.

- Norton Orange Tape er vårt svar på markedets etterspørsel etter høyprestanda maskeringsløsninger, rettet mot kunder som leter etter et allsidig produkt med høy kvalitet, sier Christèle Auroux, produktsjef på Saint-Gobain Abrasives EMEA.

For mer informasjon om Norton Orange Tape, kontakt din representant fra Norton eller besøk www.nortonabrasives.com.

Saint-Gobain Abrasives AS  er Norges ledende leverandør av slipeprodukter og inngår i Saint-Gobain Abrasives som er verdens største produsent av slipemateriell. Saint-Gobain Abrasives har den seneste teknologien, leder utviklingen av nye slipematerialer og tilbyr et flertal ledende varemerker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Anders Johansson

Pressekontakt Marketing Manager Scandinavia +46 (0)72 379 84 04