Norton utvider tilbudet innen bearbeiding av aluminium

Norton utvider tilbudet innen bearbeiding av aluminium

Norton, en global produsent av slipemidler, har oppgradert sortimentet for bearbeiding av aluminium og ikke-jernholdige metaller. Det utvidede sortimentet omfatter velkjente kappeskiver og navrondeller som kompletteres med nye lamellrondeller med åpen struktur til bruk i vinkelslipere.

De nye kappeskivene og navrondellene i Norton ALU-serien har et nytt, spesialutviklet bindemiddel som er langt mer motstandsdyktig mot igjensetting, og som i kombinasjon med unike aluminiumoksidkorn gir opptil 30 prosent større effekt enn vårt tidligere aluminiumsortiment.

Takket være den spesialutviklede sammensetningen gir verktøyet en rask, smidig og fri slipeeffekt uten igjensetting – selv på myke materialer.

En nykommer i sortimentet er lamellrondellen Norton Alu Mesh. Den er utformet for høy slipehastighet på metall og har en åpen struktur som reduserer varmeutviklingen ved vinkelsliping. Dette gir bedre detaljkvalitet og minimalt med materialtap. Disse verktøyene er ideelle til å slipe vekk rust eller farge på blikk og tynne profiler.

– Den nye produktlinjen Norton ALU for vinkelslipere er vårt svar på den voksende etterspørselen etter høyeffektive slipemidler som er spesialberegnet på aluminium og myke metaller. Vi er overbeviste om at våre slipeløsninger for ikke-jernholdige metaller både oppfyller og overgår kundenes forventninger på alle måter, ved å gi betydelig raskere sliping, lengre levetid og forbedret brukerkomfort, sier Tomasz Dus, produktsjef hos Norton Abrasives.

Vil du ha mer informasjon om produktlinjen Norton ALU, kan du kontakte din lokale Norton-representant eller gå inn på www.nortonabrasives.com.

Saint-Gobain Abrasives AS  er Norges ledende leverandør av slipeprodukter og inngår i Saint-Gobain Abrasives som er verdens største produsent av slipemateriell. Saint-Gobain Abrasives har den seneste teknologien, leder utviklingen av nye slipematerialer og tilbyr et flertal ledende varemerker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Anders Johansson

Pressekontakt Marketing Manager Scandinavia +46 (0)72 379 84 04