Ny lamellrondell gir synlig slipeflate

Ny lamellrondell gir synlig slipeflate

Flexovit lanserer en ny lamellrondell, Mega-Line Strobo, som virker slik at arbeidsflaten kan sees under sliping. Dette er mulig takket være uttakene som gir en stroboskopeffekt.

Den nye lamellrondellen, som har betegnelsen Mega-Line Strobo, har tre uttak i støtteplaten som muliggjør at flaten på arbeidsstykket som slipes kan sees under arbeidet. Å kunne se arbeidsflaten
under slipingen uten å avbryte arbeidet gjør at slipingen kan utføres hurtigere og man oppnår et bedre sluttresultat.

Mega-Line Strobo har en støtteplate i glassfiber med konveks form. Slipelamellene er produsert
av et kraftig polyesterlerret som er belagt med Zirkon-slipemiddel. Dette gir en rondell med lang levetid og hurtig sliping i henhold til produsenten. Den er særlig godt egent for sliping av stål og rustfritt. Lamellrondellen er beregnet for bruk i vinkelslipemaskin og finnes i både 115 og 125 mm diameter.

”Å kunne se arbeidsflaten på detaljen som slipes, gjør arbeidet mye enklere og hurtigere” sier
Audun Hjelseth, salgsansvarlig hos Saint-Gobain Abrasives AS. ”Dessuten blir sluttresultatet bedre, da man har bedre kontroll over slipingen”.