Ny salgssjef for Saint-Gobain Abrasives

Ny salgssjef for Saint-Gobain Abrasives

Den ledende leverandøren av slipende produkter, Saint-Gobain Abrasives, rekrutterer Joakim Baringe til rollen som Sales Director Distribution Markets Scandinavia.

Joakim Baringe har lang erfaring fra ledende stillinger og kommer fra rollen som salgsdirektør på Hällde Maskiner som produserer matforedlingsmaskiner for profesjonell bruk. I rollen som Sales Director Distribution Markets i Saint-Gobain Abrasives, vil Joakim Baringe lede og videreutvikle salget av Saint-Gobains Norton, Norton Clipper, Flexovit og Farécla merkevarer mot distribusjonsmarkedet i Skandinavia og Finland.

– Jeg vil gjerne takke dere for deres tillit og ser frem til å fortsette å utvikle distribusjonen av Saint-Gobain Abrasives merker sammen med teamet i Skandinavia. Jeg tar med meg mange års erfaring med å bygge og utvikle distribusjon av premiumprodukter i det internasjonale markedet, tilpasset dagens utfordringer, sier Joakim Baringe, Sales Director Distribution Markets Scandinavia, Saint-Gobain Abrasives.

- Joakim Baringe vil bringe over 20 års erfaring fra distribusjonsmarkedet og bygge sterke kundepartnerskap, som alltid er i fokus for oss på Saint-Gobain Abrasives. Vi ser frem til å ønske Joakim velkommen til rollen som Sales Director Distribution Markets med oppdrag å fortsette å utvikle vår ambisiøse vekstreise i Skandinavia og Finland, sier Adrian Hough, General Manager Nord-Europa, Saint-Gobain Abrasives.

Joakim Baringe etterfølger Jonas Falk, som går for rollen som Managing Director i Saint-Gobain Autover Sverige.

Den 21. Mars vil Joakim Baringe ta opp sin nye rolle.

Saint-Gobain Abrasives AS  er Norges ledende leverandør av slipeprodukter og inngår i Saint-Gobain Abrasives som er verdens største produsent av slipemateriell. Saint-Gobain Abrasives har den seneste teknologien, leder utviklingen av nye slipematerialer og tilbyr et flertal ledende varemerker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Anders Johansson

Pressekontakt Marketing Manager Scandinavia +46 (0)72 379 84 04