Nye bormotorer fra Norton Clipper

Nye bormotorer fra Norton Clipper

Norton Clipper lanserer to nye håndholdte bormotorer. De nye bormotorene har bl.a. hus i aluminium som gir bedre kjøling og lavere vekt.

De nye bormotorene har tre hastigheter og en kombinert spindel med både ½” og 1¼” tilslutning. De kan benyttes i borstativ og har en motorkrave med 60mm diameter. Huset er helt i aluminium, noe som gir lavere vekt og forbedret kjøling. Håndtaket er av mykt materiale, ergonomisk utformet og gir godt grep selv med kraftige arbeidshansker. Maskinene har også et mykstartsystem som sikrer brukeren mindre belastning og mer bekvem bruk. De er utstyrt med elektronisk overbelastningsvern som sikrer maskinen mot overoppheting.

I sortimentet inngår to modeller: CDM163 som har en motoreffekt på 1.800W og er beregnet for våtboring med borkroner med en diameter på opp til 160mm og CDM203 med en motor på 2.000W som kan brukes til både tørr- og våtboring med borkroner opp til 200mm diameter. Den sistnevnte er spesielt godt egnet for hullboring i armert betong.

Alle Norton Clipper CDM bormotorer er utstyrt med overspenningsvern og leveres i en kraftig transportkoffert.

”Takket være den kraftige og robuste konstruksjonen har de nye bormotorene lang levetid og den ergonomiske utformingen gjør at de er enkle og bekveme å arbeide med” sier Frithjof Kihle, salgsrepresentant for Norton Clipper hos Saint-Gobain Abrasives AS.

Frithjof Ask Kihle

Sales Engineer Øst 48 24 75 08