Nye kappeskiver og navrondeller for batteridrevne vinkelslipere

Nye kappeskiver og navrondeller for batteridrevne vinkelslipere

Bruken av batteridrevne vinkelslipemaskiner øker mer og mer. Norton har nå tatt frem en kappeskive og en slipe- og polerrondell, Norton Expert Accu, som er spesielt beregnet for disse maskinene og som oppgis å bl.a. optimere det oppladbare batteriets levetid.

Batteridrevne vinkelslipemaskiner har vært på markedet i flere år, men de tidigere modellenes batterier tok raskt slutt og effekten minsket umiddelbart. Nå har en ny generasjon batteridrevne vinkelslipere kommet med en ny type av oppladbare batterier som gir vesentlig forbedret batteritid og effekt. Denne utviklingen stiller også krav til at både kappeskiver og navrondeller er tilpasset og optimert for den forbedrede batteritiden og effekten. Nortons nye Norton Expert Accu kappeskiver og navrondeller har blitt utviklet i samarbeid med de ledende produsentene av batteridrevne vinkelslipemaskiner for å maksimalt ut av batteriets levetid.

Nortons nye kappeskive, Norton Expert Accu, er spesielt beregnet for kapping av jern, stål og rustfritt med disse batteridrevne vinkelslipemaskinene. Kappeskivens sammensetning gjør at det oppladbare batteriets levetid optimeres samtidig som man får en meget hurtig og bekvem kapping med lavt vibrasjonsnivå ifølge produsenten. Norton Expert Accu-kappeskivene finnes i to dimensjoner: 115 x 1,0 x 22,23 mm og 125 x 1,0 x 22,23 mm.

I sortimentet inngår også en skive som både kan kappe, slipe og polere alle typer materialer som metall, stein, byggematerialer, plast mm. Denne skiven, Norton Expert Accu 1-2-3, har en tykkelse på 2,2 mm og finnes i 115 mm og 125 mm diameter.

Skivene er pakket i en praktisk forpakning med tydelig informasjon. Norton Expert Accu kappeskiver er pakket med 5 stk. og Norton Expert Accu 1-2-3 slipe-, poler- og kapperondell med 2 stk. pr. forpakning.

"Med disse nye kappeskivene blir kapping med batteridrevne vinkelslipere betydelig mer effektivt samtidig som batteriet ikke behøver å lades like ofte som når man bruker tradisjonelle kappeskiver” sier Audun Hjelseth, salgsingeniør hos Saint-Gobain Abrasives AS.