Nye skiver for lettere grading

Nye skiver for lettere grading

Norton lanserer et nytt sortiment gradingsskiver, BearTex Light Finishing, for lettere bearbeiding som ikke påvirker detaljens geometri. Disse gradingsskivene er spesielt beregnet for bearbeiding av detaljer med snevre toleranser.

De nye gradingsskivene, som har betegnelsen BearTex Light Finishing, er beregnet for grading, lettere bearbeiding og polering og har minimal påvirkning på detaljens geometri. De har lengre levetid og bedre føyelighet enn tilsvarene gradingsskiver for lettere bearbeiding i henhold til produsenten. BearTex Light Finishing skivene er produsert med et nyutviklet fenoplastbindemiddel som gir bedre formfasthet og minsker støvutviklingen. Skivene er bygget opp av en forbedret type av polernylon som har en meget jevn spredning av slipekorn, som igjen gir en meget jevn flatefinhet.

Skivene finnes i 150 mm og 200 diameter i flere ulike grovheter og er beregnet for bruk i benkeslipe-maskiner eller håndholdte maskiner. Blant bruksområdene kan nevnes lettere grading av f.eks. turbinblader i titan, polering av sølvsmykker, lettere grading og sluttbearbeiding av medisinske implantater og grading av turbinkomponenter i inconel.

Se også : www.saint-gobain-abrasives.com

Audun Hjelseth