Nye skiver med  lengre levetid for gulvsaging i herdet betong

Nye skiver med lengre levetid for gulvsaging i herdet betong

Norton Nimbus lanserer et nytt sortiment diamantskiver for gulvsaging i herdet betong. Diamantsegmentene har en spesiell utforming og sammensetning som gir lengre levetid.

De nye skivene, som har betegnelsen Vortex, har asymmetriske diamantsegmenter som i henhold til produsenten gir flere fordeler som mer bekvem og raskere saging, samt mer effektiv fjerning av slagg. Diamantsegmentene i Vortex-skivene har også et nytt bindemiddel (XS®) som holder fast diamantkornet bedre samtidig som det gir en meget friskjærende saging. Det nye bindemidlet gir Vortex-skivene lengre levetid og hurtigere saging. De pilformede uttakene mellom segmentene gir effektiv kjøling og bedre fjerning av slagg samtidig som de angir skivens rotasjonsretning.

Vortex-skivene finnes i diameter 350 mm – 1.200 mm og har lasersveisede segmenter. Segmentene er 15 mm høye og finnes i bredder fra 3,8 mm til 4,8 mm.

Se også webside: www.saint-gobain-abrasives.com

Frithjof Ask Kihle