Nye slipe- og polèrrondeller for klarlakk

Nye slipe- og polèrrondeller for klarlakk

Norton Ice er et komplett system for sluttbearbeiding og polèring av lakk og klarlakk. Norton lanserer et nytt sortiment slipe- og polèrrondeller spesielt beregnet for klarlakk. De nye Norton Ice-rondellene, som har en helt ny konstruksjon, har lang levetid og gir høy flatefinhet i henhold til produsenten.

De nye Norton Ice-rondellene er bygget opp av et finmasket nett som er belagt med slipemiddel i meget fine kornstørrelser. Å bruke et nett til belegning av slipekorn gir et tredimensjonalt belegg som har flere fordeler: Rondellene gir et finere ripemønster enn tradisjonelle rondeller og ripemønsteret forblir også konstant under rondellens levetid. Ryggmaterialet er av skumgummi som absorberer store mengder vann og gjør bearbeidingen mykere og mer føyelig uten risiko for gjennomsliping. Rondellene har borrelåsfeste, er vaskbare og kan brukes om igjen.

De nye rondellene finnes i diameter 80 mm og 150 mm i kornstørrelsene 1500, 2000 og 3000.

I Norton Ice-sortimentet, som er et komplett system for sluttbearbeiding og polèring av lakk og klarlakk, inngår dessuten filmrondeller, våtslipepapir, rosettrondeller for fjerning av støvnupper, vannbasert polèrpasta, polèrsvamp og lammeullshetter, lakkbeskyttelse, mikrofiberduk og underlagsplater.

”Med Nortons nye sortiment Ice-rondeller går sluttbearbeidingen og polèringen av klarlakk vesentlig hurtigere og gir dessuten et meget fint sluttresultat, noe som gir effektivitetsøkninger på billakkeringsverksteder” sier Lars-Erik Arnesen, salgsrepresentant hos Saint-Gobain Abrasives AS.

Lars-Erik Arnesen

Sales Engineer Øst 41 56 02 02