Nytt fleksibelt slipebånd for profilerte detaljer

Nytt fleksibelt slipebånd for profilerte detaljer

Norton lanserer et nytt slipebånd som er ekstra fleksibelt og derfor godt egnet for frihåndssliping av profilerte detaljer. Det nye slipebåndet, Norton R946 holder meget god stand mot slitasje og gir hurtig sliping i henhold til produsenten.

Nortons nye slipebånd R946 produseres med et høytpresterende keramisk slipemiddel på et meget fleksibelt ryggmateriale av polycotton (kombinasjon av polyester og bomull). Dette gir et slipebånd som er meget fleksibelt og føyelig samtidig som det gir aggressiv og hurtig sliping. Slipebåndet har dessuten et ekstra fyllmiddel (Supersize) som reduserer varmeutviklingen og dermed minsker risikoen for brenning av den slipte detaljen. Slipebåndet har meget høy holdbarhet mot slitasje og gir dermed lang levetid.

Norton R946 er først og fremst beregnet for frihåndssliping i søylemaskiner av profilerte detaljer i såvel harde som bløte metaller som f.eks. inconel, rustfritt, aluminium og messing. Eksempel på bruksområder er mellom- og finsliping av alt fra turbinblader til kjøkkenredskaper.

”Takket være det nye slipebåndets fleksible konstruksjon kan man oppnå betydelig produktivitetsøkninger ved sliping av profilerte detaljer da det sliper hurtigere og har lengre levetid enn tradisjonelle slipebånd.” sier Audun Hjelseth, salgsansvarlig hos Saint-Gobain Abrasives AS.

Audun Hjelseth

Sales Engineer Midt/Nord 90 62 39 27