Nytt slipebånd fra Norton gir mer effektiv sliping

Nytt slipebånd fra Norton gir mer effektiv sliping

Norton lanserer et nytt slipebånd for sliping av stål, rustfritt og ulike legeringer. Slipebåndet, som har betegnelsen R976P, gir aggressiv sliping og senker den totale slipekostnaden pr. bearbeidet detalj i henhold til produsenten.

Nortons nye slipebånd R976P har en unik blanding av Saint-Gobains patenterte keramiske slipemiddel og aluminiumoksid samt et ryggmateriale av kraftig polyesterlerret. Resultatet er et slipebånd med aggressiv avvirkning og lang levetid som igjen gjør at slipebåndkostnaden pr. slipt detalj kan reduseres med opp til 20 % i henhold til leverandøren.

Norton R976P slipebånd, som har en iøynefallende rosa farge, finnes i kornstørrelser fra K24 til K150. Båndet er særdeles godt egnet for mellomgrov og finsliping med lavt til medium arbeidstrykk. Takket være et varmereduserende belegg (supersize) og et kraftig ryggmateriale, får man effektiv sliping selv ved høyt arbeidstrykk og ved sliping av varmefølsomme materialer uten risiko for brenning av arbeidsstykket. Båndet kan brukes for både våt- og tørrsliping.

“Med disse knallrosa slipebåndene kan man oppnå en betydlig produksjonsøkning og samtidig få mer igjen for pengene ” sier Audun Hjelseth salgsansvarlig hos Saint-Gobain Abrasives AS.