Nytt sortiment for renovering av frontlykter

Nytt sortiment for renovering av frontlykter

Glasset på bilens frontlykter utsettes for stadig slitasje og ripes med tiden opp og blir dermed matte og gir dårligere lys samtidig som bilens utseende taper seg. Norton lanserer et nytt sortiment slipe- og polèrprodukter for renovering av frontlyktene under navnet Norton Ice Headlight Repair.

Renoveringen gjøres i to steg: Sliping og polèring. Man begynner med å slipe lykteglasset med rondeller i korn 500 og 800 og deretter sliper man med korn 1.500 og 3.000 med oscillerende maskin. Poleringen begynner med polerpasta Liquid Ice Step 1 som brukes med blå polersvamp. Deretter fortsetter man med polerpasta Liquid Ice Step 2 og sort polersvamp og renoveringen avsluttes med Liquid Ice Detailer Spray som rengjør flaten. For poleringen brukes roterende maskin. Hele renoveringen av frontlykteglasset tar ikke mer enn 15 minutter (demontering og montering av frontlykten er ikke medregnet).

Sortimentet består av 76 mm sliperondeller A 275 i korning k500 og k800, 80 mm sliperondeller Norton Ice med skumgummisjikt i korn k1500 og k3000, polerpasta Liquid Ice Step 1 og Step 2, blå og sort polersvamp med 80 mm diameter, rengjøringsmiddel Liquid Ice Detailer Spray samt Blue Magnet mikrofiberduk for avtørking og rengjøring. Polerpastaene er helt silikonfrie og oppfyller EU:s miljøkrav. Norton Ice sliperondeller har et tykt skumgummisjikt som absorberer vann og støvpartikler og gjør rondellen meget føyelig, noe som forhindrer gjennomsliping.

”Med det nye sortimentet Norton Ice Headlight Repair Kit går renoveringen av frontlyktene både hurtig og enkelt og gir et meget bra sluttresultat” siger Lars-Erik Arnesen, salgsingeniør i Saint-Gobain Abrasives AS. ”Dessuten finnes det en startpakke med alle produktene som trengs, som er ideelle for å komme i gang med eller bare for å prøve. I startpakken inngår også en 76 mm oscillerende og en 76 mm roterende luftmaskin”.

Lars-Erik Arnesen

Sales Engineer Øst 41 56 02 02