Nytt sortiment kappe- og slipeprodukter for metall

Nytt sortiment kappe- og slipeprodukter for metall

Norton lanserer et nytt sortiment skiver for sliping og kapping av jern, stål og rustfritt. Det nye sortimentet, som har betegnelsen Gemini, omfatter kappeskiver, navrondeller og lamellrondeller.

Norton Gemini-sortiment er spesielt tatt fremfor sliping, grading, sveiesliping og kapping med effektsvake vinkelslipemaskiner. Kappeskivene og navrondellene, som brukes for kapping, sliping og grading, er hurtigskjærende og gir optimal materialavvirkning. De er bekveme å bruke takket være lavt vibrasjonsnivå. Lamellrondellene gir god avvirkning ved lettere sliping av jern, stål og rustfritt. De er beregnet for sliping med liten – medium materialavvirkning, grading, fjerning av rust og allmenn overflatebearbeiding. Bruksområdet for Gemini-sortimentet finner man innen reparasjon og vedlikehold, sveising, produksjon av diverse stålkonstruksjoner og liknende.

”Takket være det nye sortimentet som har en bra pris/ytelsesforhold får man en kostnadseffektiv kapping og sliping med vinkelsliper med lavere effekt” sier Audun Hjelseth, salgssjef hos Saint-Gobain Abrasives AS.

Audun Hjelseth

Sales Engineer Midt/Nord 90 62 39 27