Saint-Gobain lanserer nytt sortiment av lim og tetningsmidler

Saint-Gobain lanserer nytt sortiment av lim og tetningsmidler

Saint-Gobain lanserer et nytt varemerke for lim og tetningsmidler til vedlikehold, reparasjon og montering – OneBond. Selskapet, som er en ledende leverandør av slipeverktøy, utvider dermed sitt sortiment med hurtiglim, tetningsmidler, gjengelås og tetning.

OneBond tilbyr holdbare løsninger med høy ytelse for bygging og istandsetting av utstyr og verktøy på en sikker og effektiv måte for en rekke bruksområder innen reparasjon og vedlikehold.

Tradisjonelle mekaniske sammenføyningsmetoder som sveising og mekanisk montering kan ofte være dyre og tidkrevende. Limteknikken er spesialutviklet for å utgjøre et alternativ til de tradisjonelle metodene, samtidig som den reduserer kostnadene og gir raskere reparasjonstid og produksjonstid.

– Med OneBond tilbyr vi sikre, lettanvendelige og bruksområdefokuserte limtyper som sparer deg for tid, arbeid og kostnader ved montering og vedlikehold. Uansett om kravet er bindingsstyrke, temperatur- eller miljøbestandighet, fleksibilitet, rask herdetid eller viskositet, så finnes det en løsning i det nye sortimentet fra OneBond, sier Joakim Baringe, Sales Director Distribution Markets Scandinavia på Saint-Gobain Abrasives.

Det nye sortimentet består av et bredt spekter av løsninger for en rekke vanlige bruksområder.

– Våre hurtiglim herder raskt og kan brukes på mange forskjellige materialer. OneBonds tetningsmidler er kraftige, slitesterke og holdbare for krevende forhold. Gjengelås- og gjengetetningsmidlene har en unik formel fri for giftstoffer og enestående kjemisk motstandsdyktighet for bruk på pumper, girkasser, motordeler og innkapslinger, noe som eliminerer lekkasje og korrosjon. Våre produkter utgjør et godt utvalg av bindestyrker, gjengelåser og muligheter for tetting av hulrom. Med OneBond vil vi kunne forbedre og øke tempoet i brukernes virksomhet, sier Audun Hjelseth, distriktsansvarlig på Saint-Gobain Abrasives.

OneBond vil i fremtiden utvide sitt utvalg av lim og tetningsmidler for bilettermarkedet, byggesektoren og gjør-det-selv-markedet i hele Europa.

For å få mer informasjon om OneBond og det nye sortimentet kan du gå til www.onebondadhesives.com eller kontakte din lokale salgsrepresentant.

Saint-Gobain Abrasives tilbyr høyeffektive og brukervennlige løsninger som gjør at kundene kan kappe, forme og overflatebehandle alle slags materialer, selv på de mest komplekse og krevende bruksområdene. Gjennom et nært samarbeid med sluttbrukere og slipeeksperter utformer og tilbyr Saint-Gobain Abrasives skreddersydde løsninger for å garantere det beste alternativet når det gjelder ytelse, kostnad og sikkerhet. Saint-Gobain Abrasives utnytter fordelene ved global produksjon, men betjener kundene lokalt gjennom en strukturert salgsorganisasjon med over 10 000 ansatte i 27 land.

Anders Johansson

Pressekontakt Marketing Manager Scandinavia +46 (0)72 379 84 04