Follo HK Rullestolhåndball inviterte inn til en fartsfylt treningshelg og SALTO Cup

SALTO Cup 2022

Rullestolhåndball er en inkluderende sport, og gir store muligheter for de som er funksjonshemmede. Hos SALTO Systems AS ønsker vi å fremme aktivitet og like muligheter for alle. Som en del av vårt Free2Move initiativ, er vi derfor stolte sponsorer av Follo HK Rullestolhåndball. Rullestolhåndball er med på å skape samarbeid, aktiviteter og konkurranse. Her deltar begge kjønn i samme gruppe og det er et inkluderende miljø.

Helgen 18.–19. juni inviterte Follo HK Rullestolhåndball inn til en fartsfylt treningshelg og SALTO Cup. Det er første gang i historien at dette ble arrangert, og med stor suksess. Presidenten for Norges Håndballforbund, Kåre Geir Lio, tok også turen innom for å se på. Han fikk også prøve seg utpå banen for Follo HK Rullestolhåndball. Det ble en stor dag for Follo HK Rullestolhåndball v/ lagleder Laila Horgen, hun er ildsjelen som stod på og bidro til å dra dette i havn. Det ble en spennende cup, hvor det var gjester fra Elverum, Bergen og Sverige. Årstad Idrettslag, Bergen kunne etter mye slit dra hjem seirende etter cup. IK Sävehof, Sverige hadde banens beste spiller, Julia Johansson. Hun gikk all-in i kampene som ble spilt.

Det ble en vellykket helg, og SALTO gleder seg stort over at dette skal bli en årlig cup. Vi ser frem til vårt samarbeide med Follo i fremtiden, og kanskje en dag vil det bli et landslag i rullestolhåndball! Dette er jo en av Norges mange nasjonalsporter.

Litt om SALTOs Free2Move initiativ:

SALTO Systems ønsker å anerkjenne og fremme alle individers potensiale og styrke. Gjennom vårt initiativ Free2Move, er vi med på å trosse antakelsen om at mennesker med fysisk funksjonshemming ikke kan leve et fritt og aktivt liv, samtidig som det oppmuntrer våre ansatte til å engasjere seg i sin egen helse og form. Via Free2Move støtter vi prosjekter, gir inspirasjon og muligheter slik at mennesker med fysisk funksjonshemming kan være aktive deltakere i praktisk talt alle typer idretter.

Vil du vite mer om Free2Move? Så klikk her.

SALTO Systems ble grunnlagt i Irun, Spania i 2001, og er en av verdensledere innen utvikling og produksjon av ledende elektroniske tilgangskontrolløsninger, spesielt innen sektorer der sikkerhet er kritisk. Selskapet revolusjonerte tilgangskontroll med en banebrytende tilnærming; SALTO Virtual Network (SVN) Data-on-Card-teknologi; og det første trådløse tilgangskontrollsystemet som kombinerte en frittstående låse med online sanntidsfunksjoner – alt uten bruk av ledninger eller mekaniske nøkler. Mer nylig har selskapets teknologiske kompetanse ført SALTO til ledende posisjoner innen både skybasert tilgangskontrollteknologi og mobile tilgangsløsninger. SALTO har levert mer enn 5 millioner tilgangspunkter over hele verden, brukt av anslagsvis 40 millioner mennesker hver dag. SALTO har lokale salgs- og tekniske kontorer i 32 land og et kanalpartnernettverk som utvider rekkevidden til nesten alle regioner i verden. SALTO er sertifisert i henhold til ISO 9001 kvalitetsstyring samt ISO 14001 miljøledelse og ISO 27001 for informasjonssikkerhetsstyring. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du se: www.saltosystems.com.