SALTO Systems hovedkvarter, Oiartzun, Spania.

SALTO oppnår karbonnøytralitet og kompenserer for CO2-utslipp i 2020 på alle sine kontorer og fabrikker.

I 2015 nådde FNs klimakonferanse en global pakt (Paris-avtalen): å dempe virkningene av klimaendringer og oppnå nøytralitet innen 2050. Nøytrale klimagassutslipp oppnås når samme mengde klimagasser (CO2-ekvivalent) slippes ut fjernes fra atmosfæren på forskjellige måter. Dette betyr ikke at menneskelige aktiviteter ikke kan slippe ut CO2, men det betyr at vi ikke kan generere mer enn vi kan fjerne.

SALTO Systems har oppnådd karbonnøytralitet takket være deltakelsen i to innovative prosjekter med en trippeltransformativ effekt på økonomien, samfunnet og naturen for å nå SALTOs mål: at virksomheten skal ha null klimapåvirkning.

Et SALTO Systems-initiativ som innledes med ambisiøse utslippsreduksjonsmål og som senere tar sikte på å kompensere utslipp som ikke kunne unngås.

For å akselerere dekarboniseringen og bidra til å nå utslippsreduksjonsmålene satt av Parisavtalen og FNs bærekraftsmål, er SALTO forpliktet til å fremme miljøgjenvinningsprosjekter gjennom revegetering, for å kompensere for CO22 utslipp ved å binde dem i treslag. Totalt er de 1721 tonnene CO2 som ble generert i 2020 (359 ved hovedkvarteret i Oiartzun, Gipuzkoa i Spania og 1 362 på tvers av dets verdensomspennende nettverk av kontorer og konsernselskaper) ble utlignet i 2021 gjennom to banebrytende prosjekter: River Chinchiná Forestry Project, Colombia ( Fundación Ecodes CeroCO2 ): Reskoging og beskyttelse av hydrografiske bassenger i Andesfjellene, og Apadrina un Olivo (spons et oliventre) i Teruel, Spania , som kjemper for å gjenopprette olivenlunder, samt mot avfolking og forlatelse av olivenlunder i Spania.

Den globale pandemien satte søkelyset på verdien av miljømessige, sosiale og bedriftsstyringshensyn. Begge prosjektene bidrar i tillegg til å ha en positiv miljøpåvirkning i kampen mot klimaendringer og påvirker lokalsamfunnet og økonomien positivt. så ikke bare regenererer de forsømte naturrom og beskytter det biologiske mangfoldet, men fremmer også den sosioøkonomiske veksten i lokalsamfunnene.

• MDL Forestal Chinchiná — Colombia
    Dette skogbruksprosjektet i elvebassenget Chinchiná var det første prosjektet som ble registrert i United Nations Clean Development Mechanisms (CDM)-program i Colombia, og genererte fordeler gjennom å redusere klimaendringene ved å garantere fangst av karbondioksid. Ytterligere miljøfordeler inkluderer forbedring av vannkvaliteten og beskyttelse av regionens flora og fauna ved å skape biologiske korridorer som forbinder skogfragmenter i øvre deler av vannskillet, gjennom restaurering av sterkt forringede områder (beskyttelse av biologisk mangfold).
  • Apadrina un Olivo — Teruel, Spania
    På ApadrinaUnOlivo.org er deres oppdrag å gjenopprette forlatte olivenlunder i Oliete, en by i Teruel-regionen i Spania som har sett sin befolkningsnedgang de siste årene. Dette miljømessige, sosiale og bærekraftige bygdeutviklingsprosjektet hjelper familier som er i fare for ekskludering og holder folk i avfolkede byer på landsbygda ved å utvikle landlige områder. Initiativet beskytter også den dyrebare floraen og faunaen som bor og er avhengig av olivenlunder for å overleve, og bidrar til å beskytte det biologiske mangfoldet og redusere karbonfotavtrykket.

Takket være disse to prosjektene og andre strategier utviklet for å dekarbonisere SALTOs aktiviteter, sammen med en forpliktelse til miljøet og ta vare på den naturlige verden, har SALTO vært i stand til å oppnå karbonnøytralitet på tvers av alle sine fabrikker og kontorer, i mer enn 40 land.

SALTOs INNSATS I TALL

• 100 % av elektrisiteten som brukes i SALTOs fabrikk er bærekraftig og kommer fra fornybare kilder.
  • 25 % av den elektriske energien kommer fra solen. SALTO har installert 640 solcellepaneler i sin fabrikk, den første storskala solenergiinstallasjonen i sitt globale nettverk. I tillegg har en rekke energieffektiviseringsinitiativer blitt vedtatt som har redusert karbonutslipp gjennom energisparing, og unngår 198 tonn CO2.2 per år.
  • SALTO har også minimert engangsplast i emballasje, kontorer og markedsføringsmateriell og erstattet dem med mer bærekraftige alternativer, som biologisk nedbrytbare produkter laget av FSC-sertifisert papir, cellulose og tre.

Miljøpolitikken implementert av SALTO reduserer miljøpåvirkningen av virksomheten. Hos SALTO tar vi i bruk praksis som reduserer karbonavtrykket vårt, bruker energi på en ansvarlig måte, minimerer avfall så mye som mulig og maksimerer ressursbruken. Vi setter også obligatoriske miljøstandarder for å integrere bærekraft på tvers av SALTOs verdensomspennende nettverk av kontorer og hovedkontorer.

For å lære mer om SALTOs retningslinjer for miljø og bærekraft, vennligst besøk:saltosystems.com/baerekraft-miljo

SALTO Systems ble grunnlagt i Irun, Spania i 2001, og er en av verdensledere innen utvikling og produksjon av ledende elektroniske tilgangskontrolløsninger, spesielt innen sektorer der sikkerhet er kritisk. Selskapet revolusjonerte tilgangskontroll med en banebrytende tilnærming 2001 - SALTO Virtual Network - SVN. SALTO Systems har lokale salgs- og tekniske kontorer i 32 land og et kanalpartnernettverk som utvider rekkevidden til nesten alle regioner i verden. SALTO er sertifisert i henhold til ISO 9001 kvalitetsstyring samt ISO 14001 miljøledelse og ISO 27001 for informasjonssikkerhetsstyring.

SALTO Systems ble grunnlagt i Irun, Spania i 2001, og er en av verdensledere innen utvikling og produksjon av ledende elektroniske tilgangskontrolløsninger, spesielt innen sektorer der sikkerhet er kritisk. Selskapet revolusjonerte tilgangskontroll med en banebrytende tilnærming; SALTO Virtual Network (SVN) Data-on-Card-teknologi; og det første trådløse tilgangskontrollsystemet som kombinerte en frittstående låse med online sanntidsfunksjoner – alt uten bruk av ledninger eller mekaniske nøkler. Mer nylig har selskapets teknologiske kompetanse ført SALTO til ledende posisjoner innen både skybasert tilgangskontrollteknologi og mobile tilgangsløsninger. SALTO har levert mer enn 5 millioner tilgangspunkter over hele verden, brukt av anslagsvis 40 millioner mennesker hver dag. SALTO har lokale salgs- og tekniske kontorer i 32 land og et kanalpartnernettverk som utvider rekkevidden til nesten alle regioner i verden. SALTO er sertifisert i henhold til ISO 9001 kvalitetsstyring samt ISO 14001 miljøledelse og ISO 27001 for informasjonssikkerhetsstyring. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du se: www.saltosystems.com.