SALTO Systems Nordic og Unloc inngår samarbeid - bygger åpen infrastruktur for digitale nøkler.

SALTO Systems Nordic, en global aktør innen adgangskontrollsystemer, har i lengre tid jobbet tett med teknologi selskapet Unloc for å legge til rette for at alle kunder av Unloc nå også kan ta i bruk adgangskontrollsystemet SALTO SPACE med Bluetooth.

Med SALTO Systems på laget, er Unloc ett steg nærmere målet om å samle de ledende leverandørene i markedet for digital adgang i en og samme plattform. For sluttbrukere og kunder, betyr samarbeidene at man på sikt vil kunne åpne hvilken som helst dør med samme app, uansett hvilket adgangssystem eller låssystem som er tilknyttet døren. I tillegg kan man dele midlertidige eller permanente digitale nøkler til hvem man vil, når man vil.

Kjetil Lundberg, Administrerende direktør i SALTO Systems uttaler følgende i forbindelse med avtalen;

- «Vi ser på ideen og løsningen til Unloc som spennende og banebrytende for Mobilnøkler som adgangmedie i den Nordiske markedet. Muligheten til å kunne åpne både Danalock og SALTO SPACE dører i samme APP vil gi oss en stor fordel spesielt i bolig segmentet, men vi ser allerede potensialet og forespørsler i bedriftsmarkedet. Vi er sikre på at samarbeidet med Unloc vil være positivt for SALTO System Nordic, både i Norge og de andre nordiske landene. Vi ser frem til et godt samarbeid med teamet i Unloc.»

Digitalisering av nøkler er fremtiden, og Unloc har landet betydningsfulle avtaler med ulike boligbyggelag, eiendomsforvaltere, logistikk selskaper og tjenestetilbydere den siste tiden. For å lykkes er det likevel avgjørende å knytte til seg de systemene som er mest brukt i markedet. Som et av de mest utbredte adgangskontroll systemene i Norge var SALTO Systems en selvfølgelig samarbeidspartner.

Head of Sales i Unloc, Terje Skog Jenssen, uttaler følgende i forbindelse med avtalen;

- «Dette er et svært verdifullt samarbeid for oss! Unloc skal kunne åpne dører for alle, overalt og la alle få sitt eget digitale nøkkelknippe. Dette samarbeidet understøtter dermed selve kjernen av hva Unloc leverer. Vi er stolte av å ha en samarbeidspartner som SALTO Systems som ønsker å være med på denne reisen» sier Terje Skog Jenssen, Head of Sales i Unloc.

Nå er begge selskapene klare til å sammen gå ut i markedet og tilby en særdeles god kombinasjon av kvalitetssikret hardware og «state og the art» software, til både bedrifts- og privat markedet.

Om SALTO Systems

SALTO Systems har siden 2001 levert moderne teknologi av trådløs og nøkkelfrie elektroniske adgangskontrollløsninger. SALTO drives framover av kontinuerlig forbedring og har forpliktet seg til å utvikle teknologisk avanserte og fleksible elektroniske låssystemer og adgangskontroll, for enhver form for dør og brukerbehov. SALTO Systems har etablert seg som en av de globale markedsleder innen elektroniske adagangskontrollløsninger og i dag er SALTO synonymt med innovative løsninger som setter nye standarder innen sikkerhet, håndterbarhet, fleksibilitet og design.

Om Unloc AS

Unloc er et norsk teknologiselskap i rask vekst. Ideen er å bygge et økosystem basert på digitale nøkler, på tvers av bransjer, og bidra til mer frihet med åpne dører. Et slikt økosystem vil revolusjonere hvordan nøkler brukes og deles og det vil bidra til å åpne byer og bygg, på helt nye og innovative måter. Tiden da man stod utenfor døren og lurte på hvor nøkkelen har blitt av er over.

SALTO System AS
Kjetil Lundberg
Administrerende Direktør
E-post: k.lundberg@saltosystems.com

|LINKEDIN I INSTAGRAM |Twitter | Facebook |YOUTUBE

Saltosystems.com

Unloc AS

Terje Skog Jenssen
Head of Sales
E-post: terje@unloc.app

SALTO Systems ble grunnlagt i Irun, Spania i 2001, og er en av verdensledere innen utvikling og produksjon av ledende elektroniske tilgangskontrolløsninger, spesielt innen sektorer der sikkerhet er kritisk. Selskapet revolusjonerte tilgangskontroll med en banebrytende tilnærming; SALTO Virtual Network (SVN) Data-on-Card-teknologi; og det første trådløse tilgangskontrollsystemet som kombinerte en frittstående låse med online sanntidsfunksjoner – alt uten bruk av ledninger eller mekaniske nøkler. Mer nylig har selskapets teknologiske kompetanse ført SALTO til ledende posisjoner innen både skybasert tilgangskontrollteknologi og mobile tilgangsløsninger. SALTO har levert mer enn 5 millioner tilgangspunkter over hele verden, brukt av anslagsvis 40 millioner mennesker hver dag. SALTO har lokale salgs- og tekniske kontorer i 32 land og et kanalpartnernettverk som utvider rekkevidden til nesten alle regioner i verden. SALTO er sertifisert i henhold til ISO 9001 kvalitetsstyring samt ISO 14001 miljøledelse og ISO 27001 for informasjonssikkerhetsstyring. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du se: www.saltosystems.com.