Viktigheten av å ha det bra i en tilkoblet verden

Blogginnlegg -

Viktigheten av å ha det bra i en tilkoblet verden

Digitaliseringen går med stormskritt og skaper fantastiske muligheter for oss som individer og samfunn. I dag kan man holde kontakten med venner og familie og ta del i hverandres hverdag uansett hvor i verden man befinner seg. Vi kan ta del i informasjon og kunnskap på nye måter, lære oss språk og instrumenter, og uttrykke hva vi selv tenker og mener. En ny æra er i emning – en fjerde industriell revolusjon – der alt er mer tilkoblet og sammenkoblet. Spørsmålet er hvordan vi mennesker skal klare å holde tritt med den eksponentielle utviklingshastigheten.

Mange gjør seg tanker om teknologibruken vår og tiden vi bruker på smarttelefoner og tilkoblede skjermer. Det finnes allerede en rekke mobile løsninger som skal virke helsefremmende: deriblant fitnessapper og Samsungs egen plattform S-Health. Som individer og samfunn trenger vi en god og sunn balanse der teknologibruken vår er forenlig med god helse og trivsel på sikt.

«Teknologien skal være til for oss mennesker og fungere som et verktøy som hjelper oss å nå livsmålene våre og skape samfunnet vi ønsker å leve i. Vi ønsker å flytte diskusjonen over fra teknologien i seg selv til de menneskelige aspektene i et tilkoblet samfunn. Sammen vil vi utvikle kunnskap og løsninger som setter vårt eget ve og vel i sentrum», sier Elin Wallberg, ansvarlig for Corporate Citizenship og Partnerships hos Samsung Norden.

Under Slush vil Samsung og oppstartsakseleratoren Vertical organisere et sidearrangement om hva som trengs for å leve sunt og intelligent tilkoblet i dagens digitale samfunn. Med oss har vi talere som blant andre Maiko Arras, administrerende direktør hos Hoopy, og Ira Wichmann fra You-App/Fifth Corner

Kontakter

For pressehenvendelser vedrørende mobil, nettbrett, PC og wearables, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Anja Aasegg Johannesen Gjelder journalister +47 916 16 329

Pressekontakt Trigger v/ Martin Grevstad Gjelder journalister +47 913 91 244
For pressehenvendelser vedrørende TV og lyd, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Sandra Dvergastein Gjelder journalister +47 468 44 397
For pressehenvendelser vedrørende monitor, minne og hvitevarer, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Tobias Gausemel Backe Gjelder journalister +47 975 47 778

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.