Oppdatering om Galaxy Note7

Tidligere denne måneden stoppet vi salget av Galaxy Note7 og presenterte et utvekslingsprogram for Galaxy Note7 - http://www.samsung.com/no/note7exchange/for å erstatte alle produkter. Selv om det kun har vært få rapporterte tilfeller – og ingen i Europa – er våre kunders sikkerhet vår hovedprioritet og vi vil gjøre alt vi kan for å gi våre kunder best mulig støtte.

På bakgrunn av dette vil vi gi en oversikt over de tiltak vi har iverksatt for å redusere risikoen for våre kunder og eventuelle konsekvenser dette kan innebære:

1. Vi har sendt ut en direktemelding til alle Note7 enheter som har vært aktivert i Europa, der vi oppfordrer kundene om å slå av enheten og returnere den til sitt utsalgssted så fort som mulig.
  2. Vi informerer kundene som har Galaxy Note7 løpende om de siste oppdateringene via vår hjemmeside, e-post og oppdateringer i relevante sosiale medier.
  3. Vi arbeider tett med operatører og forhandlere for å sikre at Note7-brukere kan erstatte sitt produkt med en ny, og vi regner med at leveransene av Note7 i Norden kan starte i oktober.
  4. Vi samarbeider med relevante etater og institusjoner over hele Europa for å sikre at de får informasjon og kjenner til våre planer.
  5. Vi arbeider døgnet rundt med våre leverandører for å sikre at produksjonsprosesser og kvalitetssikringsprosesser har høy kvalitet. Ut ifra våre inspeksjoner er vi nå sikre på at problemet med batterier er løst i de nye erstatningsproduktene som leveres til kundene innen kort tid.
  6. For at kundene skal føle seg trygge på at de har rett produkt kommer alle nye Note7-produkter å merkes med en svart firkant på emballasjen slik at man enkelt kan se at de tilhører den nye leveransen.

Hanna Brenner, Communications Manager, Samsung Norden, sier:«Våre kunders sikkerhet er vår største prioritet og derfor oppfordrer vi alle som har en Note7 til å slå av mobilen og returnere den til sitt utsalgssted så fort som mulig. Vi kommer til å erstatte produktene gjennom vårt utvekslingsprogram og regner med at leveransen av Note7 i Norden kan starte i oktober. Vi er virkelig takknemlige for våre kunders forståelse og tålmodighet, og oppfordrer alle som har spørsmål til å kontakte oss på 81556480 eller besøke http://www.samsung.com/no/note7exchange/for mer informasjon.

Kontakter

For pressehenvendelser vedrørende mobil, nettbrett, PC og wearables, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Anja Aasegg Johannesen Gjelder journalister +47 916 16 329

Pressekontakt Trigger v/ Martin Grevstad Gjelder journalister +47 913 91 244
For pressehenvendelser vedrørende TV og lyd, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Sandra Dvergastein Gjelder journalister +47 468 44 397
For pressehenvendelser vedrørende monitor, minne og hvitevarer, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Tobias Gausemel Backe Gjelder journalister +47 975 47 778

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.