Galaxy Book4 Edge: Samsungs nye AI-PC utvider Galaxy AIs økosystem

Galaxy Book4 Edge: Samsungs nye AI-PC utvider Galaxy AIs økosystem

I dag lanserer Samsung den nye Galaxy Book4 Edge, neste generasjons AI-PC. Med 45 TOPS NPU AI-datakraft og de nyeste hybride AI-integrasjonene får brukeren en hypertilkoblet AI-opplevelse. Samsung har sammen med flere bransjeledende partnere utviklet teknologien bak Galaxy Book4 Edge.

– Vi i Samsung jobber kontinuerlig med å utvide økosystemet med nye AI-enheter som styrker brukeropplevelsen. Lanseringen av Galaxy Book4 bygger en bro mellom PC og mobil og gjør det enkelt å koble PC-en til andre bransjeledende enheter. Det gir våre brukere det beste av to verdener, med utrolige maskinvare- og programvareløsninger, sier Even Amdal, Norgessjef for Samsung Norge.

En oppgradering av AI-tilkoblingen

Galaxy AI1 på Galaxy Book4 Edge muliggjør en ultimat tilkoblingsopplevelse. Med Wi-Fi 72 får brukeren en rask og sømløs internettforbindelse over flere enheter, samtidig som det muliggjøres bruk på enheten og skybaserte prosesser. Denne hybridmetoden lar brukeren dra nytte av AI-funksjoner offline samtidig som man sikrer sine data. Snapdragon-plattformen gjør det mulig å få AI direkte på enheten, noe som øker produktiviteten og skaper skreddersydde AI-opplevelser.

Galaxy Book4 Edge er en CoPilot+ PC3, noe som betyr at den kan integreres med flere andre Galaxy-enheter på en smidig og produktiv måte. For eksempel, koble til en smarttelefon til Galaxy Book4 Edge og opplev Galaxy AI-funksjoner på en større skjerm via Link to Windows4. Skjermdoble søk via Circle to Search with Google5 på en PC-skjerm og lim dem direkte inn i forskjellige filer for å få et bedre og smidigere arbeidsflyt. Galaxy Book4 Edge kommer også med andre populære funksjoner som Chat Assist6 og Live Translate7.

Samsungs samarbeid med Microsoft har muliggjort integrasjonen av Copilot i Galaxy Book4 Edge. Dette har skapt den perfekte blandingen av AI på enheten og i skyen. Det gjør at man kan stille inn alarmer, hente kontakter, sende meldinger via Copilots stemmestyring.

Få mer gjort i et høyere tempo

Galaxy Book4 Edge er designet for å bli neste generasjons AI-PC ved å tilby AI-tjenester til flere brukere. Med 45 TOPS NPU og Snapdragon® X Elite-prosessoren får brukeren en utrolig ytelse med oppgradert AI-kapasitet gjennom alle funksjoner.

Å søke etter dokumenter, e-poster eller nettsider på din PC kan ta mye tid. Med hjelp av Recall8 kan man få hjelp til å finne det man leter etter ved å gi stikkord.

Dagens hybride arbeidsmiljø preges av videosamtaler – noen ganger med personer fra andre land som snakker andre språk. Live Captions9 skaper undertekster i sanntid for å bryte eventuelle språkbarrierer.

Galaxy Book4 Edge er designet for å gjøre arbeidsflyter mer omfattende enn tidligere. Med hjelp av Snapdragon X Elites datapplattform10 tilbys fire ganger raskere AI-behandling. Arbeid mellom applikasjoner og kommandoer på en smidig måte via enhetens AI-tast og aktiver valgfri AI-funksjon med et enkelt knappetrykk. Galaxy Book4 Edge har opptil 22 timers batterilevetid11 og superrask lading12.

Slipp løs din kreativitet – når som helst, hvor som helst

Samsung Galaxy-brukere har nå tilgang til enda flere verktøy for kreatører. Med Galaxy Book4 Edge og Cocreator kan du bruke AI til å utvikle og forbedre dine kreative prosjekter. Forvandle skisser og tekst til virkelig kunst eller skap helt nye design med hjelp av tekstkommandoer.

Ta videosamtalene dine til neste nivå med Windows Studio Effects. Gjør videokonferanser mer underholdende ved å eksperimentere med kamerafilter og bakgrunnseffekter som styres av enhetens AI. Opplev også funksjoner som stemmefokus, portrettuskarphet og øyekontakt for bedre samtalekvalitet.

Galaxy Book4 Edge tilbyr en førsteklasses skjerm og design som gjør det lettere enn noensinne å fullstendig forsvinne i kreative prosjekter. Vision Booster forbedrer synligheten utendørs, mens den antireflekterende13 10-punkts multitouchskjermen effektivt reduserer refleksjoner, noe som ytterligere forbedrer kvaliteten på den dynamiske AMOLED 2X-skjermen14. Det ultratynne og lette designet gir brukerne friheten til å være kreative når som helst og hvor som helst. En adaptiv oppdateringsfrekvens på opptil 120Hz muliggjør en imponerende visuell opplevelse med kinolignende lysstyrke og fargegjengivelse.

Med Auto Super Resolution gjør Galaxy Book4 Edge ingen kompromisser med grafikken. Den leverer høyoppløselig og høyfrekvent grafikk som forbedrer spillopplevelser i sanntid15.

Pålitelig sikkerhet, støttet av Samsung Knox

Galaxy Book4 Edge er beskyttet av Samsung Knox, en sikkerhetsplattform med flere beskyttelseslag. Plattformen er utformet for å sikre kritisk informasjon på enheten og beskytte mot sårbarheter gjennom sikker maskinvare, sanntidsdeteksjon av trusler og samarbeidsbasert beskyttelse. Siden den leveres som en Microsoft Secured-core PC allerede fra fabrikken, kan Windows-brukere føle seg ekstra trygge med avansert firmware-beskyttelse som oppfyller høyeste sikkerhetsnivå for Windows 11.

Ved å bruke AI direkte på enheten, behandler utvalgte funksjoner i Galaxy AI og Copilot+ brukerdata uten å sende informasjonen til skyen, noe som beskytter brukernes personvern. Med Recall-funksjonen forblir skjermdumpene dine private. De lagres lokalt på din datamaskin, og du kan enkelt slette, justere og filtrere det lagrede innholdet. Du beholder kontroll på ditt personvern på en pålitelig måte. For funksjoner som trenger skybasert AI, tilbyr Microsofts sikkerhetsløsninger beskyttelse døgnet rundt. Innstillingene for enhetsintegritet viser Samsungs Galaxys engasjement for å la brukerne styre over sin enhet og dens AI-beskyttelse.

Forberedt på fremtidens næringsliv

Med forsterket sikkerhet fra Samsung Knox gir Galaxy Book4 Edge bedrifter muligheten til å integrere AI-funksjoner i sin virksomhet. Dette hjelper dem med å avansere i sine teknologistrategier. Bedrifter kan nå tilby sine ansatte sikker tilgang til AI-drevne funksjoner som forenkler deres arbeidsoppgaver. Ansatte kan for eksempel bruke naturlig språk – det vil si vanlig menneskelig språk, enten talt eller skrevet – for å raskt finne dokumenter og enkelt identifisere filer relatert til aktuelle oppgaver. De kan også overvinne språkbarrierer med kolleger ved å bruke Live Captions for å oversette videosamtaler. Til slutt kan de bruke personlige assistenter som hjelper dem med å ringe samtaler, sende tekstmeldinger og holde kontakten når de er på farten. Disse avanserte AI-funksjonene gir intelligente verktøy som forbedrer produktiviteten og muliggjør intuitiv multitasking.

Tilgjengelighet

Galaxy Book4 Edge vil være tilgjengelig på utvalgte markeder inkludert Frankrike, Tyskland, Italia, Korea, Spania, Storbritannia og USA fra 18. juni 2024. Informasjon om prising og tilgjengelighet for Norge vil bli kunngjort på et senere tidspunkt.

Modellene på 14 og 16 tommer har en glatt finish og er laget av resirkulerte materialer som plast, glass og aluminium16.

For mer informasjon om Galaxy Book4 Edge, besøk samsung.com/galaxy-book.

Produktspesifikasjoner

1 Samsung gir ingen løfter, forsikringer eller garantier om nøyaktigheten, fullstendigheten eller påliteligheten av den utdata som tilbys av AI-funksjoner. Samsung Galaxy-telefon (One UI 6.1 eller senere) og Link to Windows/Phone Link-tilkobling kreves for Galaxy AI-funksjoner på PC. Samsung- og/eller Microsoft-kontoinnlogging kan være nødvendig for å bruke/tilkoble utvalgte Samsung AI-funksjoner på PC. Funksjonens tilgjengelighet kan variere avhengig av applikasjon og modell. Andre vilkår kan gjelde for AI-funksjoner som tilbys av tredje part.
2 Den faktiske hastigheten kan variere avhengig av marked, operatør og brukermiljø. Tilgjengeligheten av Wi-Fi 7 kan variere avhengig av OS-versjon, marked, sted, nettverksforhold og andre faktorer. Wi-Fi 7 trådløse nettverksrutere kreves og selges separat.
3 Copilot i Windows har spesifikke systemkrav og er tilgjengelig på utvalgte markeder. Funksjonaliteten kan være begrenset.
4 Brukere må koble sin Samsung Galaxy-enhet (One UI 6.1 eller senere) til sin Windows-PC gjennom Link to Windows på telefonen og Microsoft Phone Link-appen på PC, og følge installasjonsinstruksjonene, inkludert å være pålogget samme Microsoft-konto. Link to Windows er forhåndsinstallert på utvalgte Samsung Galaxy-enheter. PC (Microsoft Phone Link App) krever Windows 10 eller senere. Microsoft Phone Link anbefaler at Samsung Galaxy-enheten er på samme Wi-Fi-nettverk som PC-en. Enkelte mobilapper kan begrense innhold som skal deles på andre skjermer. Enkelte relaterte funksjoner kan variere avhengig av modell.
5 Resultatene kan variere avhengig av visuelle treff. Krever internettforbindelse. Brukere kan trenge å oppdatere Android til nyeste versjon. Produktets funksjonalitet kan avhenge av app- og enhetsinnstillinger. Enkelte funksjoner er kanskje ikke kompatible med visse apper. Tjenestens tilgjengelighet varierer avhengig av marked og språk. Resultatenes nøyaktighet kan ikke garanteres.
6 Samsung Galaxy-telefon (One UI 6.1 eller senere) og Link to Windows/Phone Link-tilkobling kreves for Galaxy AI-funksjoner på PC. Tonforslagsfunksjonen i Chat Assist krever en nettverkstilkobling og Samsung-kontoinnlogging. Må oppfylle lengdekravene for å aktivere funksjonen. Tjenestens tilgjengelighet kan variere avhengig av språk. Resultatenes nøyaktighet kan ikke garanteres. Oversettelsesfunksjonen i Chat Assist kan kreve Samsung-kontoinnlogging. Enkelte chattapplikasjoner støtter kanskje ikke denne funksjonen. Enkelte språk kan kreve nedlasting av språkpakker. Tjenestens tilgjengelighet kan variere avhengig av språk. Denne funksjonen aktiveres når et oversettbart språk oppdages. Resultatenes nøyaktighet kan ikke garanteres.
7 Samsung Galaxy-telefon (One UI 6.1 eller senere) og Link to Windows/Phone Link-tilkobling kreves for Galaxy AI-funksjoner på PC. Live Translate krever en nettverkstilkobling og Samsung-kontoinnlogging. Live Translate er kun tilgjengelig på den forhåndsinstallerte Samsung Phone-appen. Enkelte språk kan kreve nedlasting av språkpakker. Tjenestens tilgjengelighet kan variere avhengig av språk. Resultatenes nøyaktighet kan ikke garanteres.
8 Optimalisert for utvalgte språk, inkludert engelsk, kinesisk (forenklet), fransk, tysk, japansk og spansk. Innholdsbasering og lagringsbegrensninger gjelder.
9 Støtter for øyeblikket oversettelse for video- og lydtekster til engelsk fra 40 språk. Se https://aka.ms/nextgenaipcs.
10 AI-prosessorkraft sammenlignet med Galaxy Book4 Pro
11 For 16-tommers modell. Den faktiske batteritiden kan variere avhengig av modell, nettverksmiljø, bruksmønstre og andre faktorer.
12 For 16-tommers modeller lades enheten opp til 40 prosent på 30 minutter.
13 Corning® Gorilla® Glass med DX tilbyr både antireflekterende optikk og forbedret motstandsdyktighet mot slitasje og riper. Cornings glasskompositt forbedrer skjermens lesbarhet ved å redusere refleksjonen på forsiden med 75 % sammenlignet med vanlig beskyttelsesglass og øker kontrastforholdet med 50 % ved samme skjermlysstyrke.
14 Den dynamiske AMOLED 2X-skjermen som brukes i Galaxy Book4 Edge har mottatt sertifiseringen "Cinematic Experience" fra SGS basert på dens brede fargevolum (120 % av DCI-P3) og dens evne til å vise lave lysstyrker ned til 0,0005 nits. Skjermen har en maksimal lysstyrke på 400 nits og kan oppnå en toppbelysning på 500 nits når den viser HDR-innhold, med et kontrastforhold på 1 000 000:1. Den dynamiske AMOLED 2X-skjermen som brukes i Galaxy Book4 Edge har også mottatt sertifiseringen "Eye Care" fra SGS basert på dens evne til å drastisk redusere de skadelige effektene av blått lys.
15 Tilgjengelig ved første lansering i et begrenset antall spill tilgjengelig gjennom Xbox-appen på Windows PC.
16 Galaxy Book4 Edge inneholder minst 20 % resirkulert plast fra forbrukeravfall, hentet fra kasserte fiskegarn i det øvre indre nedre dekselet, minst 20 % resirkulert plast fra forbrukeravfall, hentet fra kasserte vannfat i hengsellokket, fremre ventildeksel, det fremre indre venstre dekselet, det fremre indre høyre dekselet, det øvre indre øvre dekselet, det bakre indre venstre dekselet, det bakre indre høyre dekselet, det bakre indre øvre dekselet, det bakre indre nedre dekselet og i fotdelen av lokket. Minst 10 % resirkulert plast.

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspirerer verden og former fremtiden med transformative ideer og teknologier. Selskapet redefinerer verden for TV-er, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, digitale apparater, nettverkssystemer og minne, system LSI, støperi og LED-løsninger. For de siste nyhetene, besøk Samsungs nyhetsrom på http://news.samsung.com.

Kontakter

For pressehenvendelser vedrørende mobil, nettbrett, PC og wearables, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Anja Aasegg Johannesen Gjelder journalister +47 916 16 329

Pressekontakt Trigger v/ Martin Grevstad Gjelder journalister +47 913 91 244

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.