Her er Samsungs nye lydplanker for 2024

Her er Samsungs nye lydplanker for 2024

Årets nyheter inkluderer helt nye funksjoner i toppmodellen i Q-serien og et slankt, interiørvennlig tillegg som kan henges på veggen.

Samsungs nyeste tilskudd innen lyd kommer nå til det nordiske markedet. Nyhetene for 2024 inkluderer smart design og innovative funksjoner som maksimerer lyd- og seeropplevelsen i hjemmet. Årets modeller er tilgjengelige fra og med i dag, via Samsungs nettside. Nedenfor er årets fremste lydplanker og lydnyheter fra Samsung samlet.

Toppmodellen Q995D gjør Samsungs lydplanke-opplevelse smartere enn noen gang

Samsungs hero-modell i Q-serien, Q995D, er for forbrukeren med høye krav når det kommer til hjemmeunderholdning og seeropplevelse. Lydplanken kommer med en 11.1.4-kanals konfigurasjon og Dolby Atmos, for en omsluttende tredimensjonal surroundlyd. For gameren kommer Q995D med HDMI 2.1 pass through, som muliggjør tilkobling av for eksempel spillkonsoller med 4K@120Hz via lydplanken.

I år har Q995D blitt utstyrt med flere nye og smarte funksjoner som optimaliserer lydopplevelsen i ulike situasjoner i hjemmet. Du kan selv velge om du ønsker å forsterke eller dempe lyden.

• Private Rear Sound gjør det mulig å se favorittprogrammet eller filmen uten å forstyrre resten av familien. Gjennom funksjonen spilles TV-lyden kun gjennom bakhøyttalerne, som er plassert nærmest seeren.
  • Sound Groupingskaper stemning når du vil fylle hele stuen med musikk. Ved å slå på Sound Grouping synkroniseres lydplanken og bakhøyttalerne for å gi samme lydbilde, og sørger for at musikken høres like bra ut uansett hvor du står i rommet.

Q995D kan nå bestilles via Samsungs nettside til en veiledende pris på 16 999 NOK.

Den slanke S-serien får et nytt og enda mindre familiemedlem

I år får Samsungs populære S-serie et lite søsken: S700-serien. I tillegg til den superslanke lydplanken S811D/S810D med en dybde på bare 1,6 tommer – en tredjedel av dybden til konvensjonelle lydplanker – kommer nå en mindre variant. S710D (svart) og S711D (hvit) er designet for å matche mindre TV-modeller, med en kortere lengde. Lik andre lydplanker i S-serien, passer modellen for de som ønsker en stor og fyldig lyd, men som samtidig vil ha en lydplanke som tar opp lite plass og smelter sammen med annen hjemmeinnredning.

S811D/S810D og S711D/S710D kan nå bestilles via Samsungs nettside til en veiledende pris på 8 999 NOK og 6 999 NOK.

Blant årets lydnyheter finner vi også Samsung Music Frame, som ble lansert på det nordiske markedet i begynnelsen av mai. Mer informasjon om den smarte og innredningsvennlige høyttaleren kan leses her.

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspirerer verden og former fremtiden med transformative ideer og teknologier. Selskapet redefinerer verden for TV-er, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, digitale apparater, nettverkssystemer og minne, system LSI, støperi og LED-løsninger. For de siste nyhetene, besøk Samsungs nyhetsrom på http://news.samsung.com.

For pressehenvendelser vedrørende TV og lyd, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Sandra Dvergastein Gjelder journalister +47 468 44 397

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.