NFC i Samsungs nye kompakte systemkamera

NFC i Samsungs nye kompakte systemkamera

Smarte NX2000 med innebygd WiFi gjør det enkelt å hente ut bildene

Nå presenterer Samsung et nytt medlem i den populære NX-serien, de smarte, kompakte, speilløse systemkameraene. Tilskuddet heter NX2000 og kommer i hvit, svart og rosa. I NX-serien finnes tolv ulike objektiver, alle tilpasset ulike motiver som portrett, makro- eller landskapsfotografering.

Et høyoppløselig liv med AutoShare
Med appen Samsung Smart Camera for både Android og iOS er det enklere å hente ut bildene fra kameraet. Ved hjelp av AutoShare-funksjonen sendes bildene automatisk til smarttelefonen eller nettbrettet ditt via WiFi – med det samme du har tatt bildet. Deretter kan du enkelt dele dine høyoppløste bilder i sosiale medier.

Koble til via NFC
Som NX300 støtter også NX2000 nærfeltskommunikasjon (NFC). Teknikken gjør at kameraet trådløst og raskt kan kobles til Android-enheter som også støtter NFC. Når kameraet og smarttelefonen eller nettbrettet ditt holdes mot hverandre starter appen Samsung Smart Camera, og NX2000 og Android-enheten kobles automatisk sammen via WiFi.

FAKTA: NX2000 har en egenutviklet APS-C CMOS-sensor med 20,3 megapiksler, egenutviklet bildeprosessor DRIMe IV, ISO 100-25600, lukkertid på 1/4000 sekunder, 8 bilder per sekund, TFT-LCD-pekeskjerm på 93,8 mm (3,7 tommer), veier 228 gram (uten batteri). Lanseres i juni til anbefalt utsalgspris 5100 kroner (inkludert 20-50mm objektiv).

Er du interessert i pressemateriell og tekstprodukter fra Samsung?
Kontakt Marius Meltvedt, PR-operatørene, mm@pr-o.no, mob 906 11 505

Kategorier

Samsung Electronics Co Ltd, Korea er en global leder innen hjemmeelektronikk og dens komponenter. Gjennom kontinuerlig innovasjon og nye trender utvikler vi SMART-TV, smarte telefoner, PC, skrivere, kameraer, kjøkken- og hvitevarer, medisinsk utstyr, halvledere og LED-løsninger. Vi er 236 000 medarbeidere i 79 land med en årlig omsetning på 187,8 milliarder dollar. Vårt mål er å åpne nye muligheter for mennesker over alt. For mer informasjon besøk www.samsung.no

Kontakter

For pressehenvendelser vedrørende mobil, nettbrett, PC og wearables, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Anja Aasegg Johannesen Gjelder journalister +47 916 16 329

Pressekontakt Trigger v/ Martin Grevstad Gjelder journalister +47 913 91 244
For pressehenvendelser vedrørende TV og lyd, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Sandra Dvergastein Gjelder journalister +47 468 44 397
For pressehenvendelser vedrørende monitor, minne og hvitevarer, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Tobias Gausemel Backe Gjelder journalister +47 975 47 778

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.