Samsung ATIV: nettbrett som du aldri har sett dem tidligere

Samsung ATIV: nettbrett som du aldri har sett dem tidligere

Nye tilskudd i Samsungs ATIV-familie

Oslo 20. juni 2013 – I dag presenteres de nye produktene i Samsungs ATIV-serie. På menyen finner man blant annet stilrene og kraftfulle enheter som kan brukes på nye måter. Det inkluderer verdens tynneste Windows 8-nettbrett, og en hybrid som er resultatet av et giftemål mellom Android og Windows 8.

ATIV Tab 3 – et nettbrett like tynt som en smarttelefonI ATIV Tab 3 får du et nettbrett med samme kraft som en PC. Så mye prosessorkapasitet har du aldri båret med deg i et så lite format. På tross av alle de hestekreftene som finnes på innsiden er ATIV Tab 3 supertynn. Like tynn som en smarttelefon – eller rett og slett verdens tynneste nettbrett. På utsiden har den samme design og profil som enheter i Samsungs Galaxy-serie, så den matcher smarttelefonen din. ATIV Tab 3 er valget for deg som alltid er på farten, men som samtidig krever mye av teknologien du har i vesken.

Med den interaktive pennen S Pen, som man finner i Galaxy Note-serien, kan du la kreativiteten flyte fritt. Klipp, lim, tegn, skriv og skisser med høy presisjon rett på skjermen. Eller så arbeider du effektivt i det forhåndsinnstallerte Office Home & Student. Det blir enkelt å ta digitale notater med en analog følelse på skjermen. Alle liker å få et brev eller en e-post skrevet med din egen håndskrift. Siden batteriet varer i opptil 10 timer er det nok tid til både arbeid og underholdning på én eneste opplading.

ATIV Q – Windows og Android i ettATIV Q er superfleksibel hybrid. Så fleksibel at den gir deg tilgang til Android-apper og Windows 8 på samme enhet. Brukerne kan ikke bare laste ned Android-apper fra Google Play, men også overføre og dele filer mellom Windows 8 og Android. Ytterligere fleksibilitet fås gjennom ATIV Qs innovative design, som gjør det enkelt å velge mellom å bruke produktet som et nettbrett, som en PC med fullt tastatur, eller som en oppreist skjerm for å se en film. Med ATIV Q får du altså det beste fra to verdener, i dobbel forstand. Du opererer ATIV Q med tastaturet eller S Pen.

Naturlig nok er ATIV Q både lett og tynn. Med en vekt på kun 1,29kg er den lett å bære med seg hele dagen. Den 13,3 tommer store skjermen gir full bevegelighet, den har også verdens høyeste oppløsning, nesten tre ganger høyere enn full HD.

SideSync gjør det mulig å koble din Android-telefon til din ATIV Tab 3 eller ATIV Q. Da får man et alt-i-ett-verktøy som du kan styre smartelefonen din gjennom. Ved å dra og slippe flytter du enkelt filer mellom enhetene. Siden du kan bruke alle Android-appene dine på den kan man spille spill og jobbe i storformat.

ATIV Tab 3 er en 10,1 tommer stort nettbrett basert på Windows 8. Den veier 550 gram og er 8,2mm tynn. HDD på 64GB eMMC. 1x micro-USB 2.0, micro-HDMI og plass til micro-SD. Lanseres i løpet av senhøsten 2013. Anbefalt utsalgspris er 5300 kroner.

ATIV Q er en hybrid mellom nettbrett og Notebook basert på Windows 8. Den veier 1,29kg og måler 327,0x217,8x13,9mm. Intel Core i5-prosessor og 128GB SSD. 1xUSB3.0, 1xUSB2.0, HDMI,RJ45 (dongle), HP/Mic combo og plass til microSD-kort. Lanseres i løpet av senhøsten 2013. Anbefalt utsalgspris er 13 000 kroner.

Kategorier

Samsung Electronics Co Ltd, Korea er en global leder innen hjemmeelektronikk og dens komponenter. Gjennom kontinuerlig innovasjon og nye trender utvikler vi SMART-TV, smarte telefoner, PC, skrivere, kameraer, kjøkken- og hvitevarer, medisinsk utstyr, halvledere og LED-løsninger. Vi er 236 000 medarbeidere i 79 land med en årlig omsetning på 187,8 milliarder dollar. Vårt mål er å åpne nye muligheter for mennesker over alt. For mer informasjon besøk www.samsung.no

Kontakter

For pressehenvendelser vedrørende mobil, nettbrett, PC og wearables, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Anja Aasegg Johannesen Gjelder journalister +47 916 16 329

Pressekontakt Trigger v/ Martin Grevstad Gjelder journalister +47 913 91 244
For pressehenvendelser vedrørende TV og lyd, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Sandra Dvergastein Gjelder journalister +47 468 44 397
For pressehenvendelser vedrørende monitor, minne og hvitevarer, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Tobias Gausemel Backe Gjelder journalister +47 975 47 778

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.