Samsung baner vei for skarpe kurver

Samsung baner vei for skarpe kurver

Samsung leder an inn i en ny æra av TV-titting og er først på det nordiske markedet med sin 55-tommer OLED-TV med buet skjerm.

Oslo 18. september 2013 – På CES-messen i Las Vegas i begynnelsen av 2013 presenterte Samsung fremtiden innen TV. Nå er fremtiden her, og Samsung er først ute med å lansere buet OLED-TV i Norden.

Til forskjell fra LED/LCD-teknologien lar OLED-teknologien hver piksel leve sitt eget liv. Det gir forbrukeren en kompromissløs klarhet selv ved de skarpeste kontrastene og raskeste bevegelsene. Samsungs OLED-TV sørger for at fotballspilleren ikke løper fra drakten sin, og at zebraen på savannen beholder sine vakre striper.

Den mykt buede skjermen gir større dybde i bildet og skaper en surroundfølelse for øyet. Panoramaeffekten gir en virkelighetsnær TV-opplevelse som tar seeren med ut på banen eller ut i naturen. Den buede skjermen gir en mektig opplevelse, både for deg som sitter midt foran TV-en, samt for kompisen i godstolen ved siden av.

I tillegg til skarpe kurver i tidløs design får man også to TV-apparater i ett. Med Samsungs Multi View-funksjon og de aktive 3D-brillene kan du og kona se på to ulike programmer samtidig, på samme TV, uten å behøve å slåss om fjernkontrollen. Det kaller vi skreddersydd underholdning. Velkommen til TV-titting á la 2013.

Samsung KE55S9C er å finne i butikk i begynnelsen av oktober med anbefalt utsalgspris 70 000 kr.

FAKTA: OLED står for Organic Light Emitting Diode. På innsiden av KE55S9C finner man de nyeste Samsung Smart TV-funksjonene som Smart Hub, S-recommendation, stemme- og bevegelsesstyring, apper og VOD-tjenester. KE55S9C er også klargjort for fremtidige oppdateringer gjennom Evolution Kit, med mulighet for å tilpasse til nye funksjoner og standarder.

PRESSEKONTAKT:

Er du interessert i pressemateriell og testprodukter fra Samsung?
Kontakt Hanne Kjærnes, PR-operatørene, hk@pr-o.no, 997 41 263/476 20 200

Kategorier

Samsung Electronics Co Ltd, Korea er en global leder innen hjemmeelektronikk og dens komponenter. Gjennom kontinuerlig innovasjon og nye trender utvikler vi SMART-TV, smarte telefoner, PC, skrivere, kameraer, kjøkken- og hvitevarer, medisinsk utstyr, halvledere og LED-løsninger. Vi er 270 000 medarbeidere i 79 land med en årlig omsetning på 187,8 milliarder dollar. Vårt mål er å åpne nye muligheter for mennesker over alt. For mer informasjon besøk www.samsung.no

Kontakter

For pressehenvendelser vedrørende mobil, nettbrett, PC og wearables, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Anja Aasegg Johannesen Gjelder journalister +47 916 16 329

Pressekontakt Trigger v/ Martin Grevstad Gjelder journalister +47 913 91 244
For pressehenvendelser vedrørende TV og lyd, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Sandra Dvergastein Gjelder journalister +47 468 44 397
For pressehenvendelser vedrørende monitor, minne og hvitevarer, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Tobias Gausemel Backe Gjelder journalister +47 975 47 778

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.