Samsung inngår globalt samarbeid med norsk fotograf

Samsung inngår globalt samarbeid med norsk fotograf

Oslo, 02. mai 2019 – Fotograf Emil Kjos Sollie stiller ut spektakulære snowboardbilder fra Lofoten på Samsung kunst-tv The Frame.

Samsungs The Frame ble første gang lansert på et kunstgalleri i Henningsvær i Lofoten i juni 2017. Nå skal fotografier fra nettopp Lofoten bli en del av kunstsamlingen på TVen. Det er den norske fotografen Emil Sollie som har inngått et samarbeid om å ha sine bilder i bildegalleriet til Samsungs mest ettertraktede TV.

– Når The Frame ikke er i TV-modus går den over til kunstmodus og viser en vakker bildeskjerm som er laget for å gi liv til veggene. Da er det utrolig gøy at vi nå har inngått et samarbeid med Emil Sollie, som har fått sine bilder i The Frames Art Store galleri. At bildene i tillegg er tatt i Lofoten, der hvor TVen først ble lansert, gjør det bare ekstra stas, sier Paal Anders Jansen, salgssjef for TV i Samsung Norge.

Høsten 2016 tok Sollie et spektakulært bilde av en anerkjent australier, som surfet under nordlyset utenfor Lofoten. Det unike bildet tok to uker å fange, og ble delt i store internasjonale medier.

Kunst på TV

I fjor var Sollie tilbake i Lofoten for å fotografere kjente norske snowboardere. For første gang vil disse unike bildene, tatt av en norsk fotograf, bli tilgjengelig i Samsungs globale bildegalleri på kunst-TVen The Frame.

– Jeg er utrolig stolt og takknemlig for muligheten til å samarbeide med Samsung, sier Sollie.

Samsung beskriver det som en «annerledes utstilling». Bildene skal nemlig ikke trykkes, men vises på eksemplarer av TVen The Frame. Ved å flytte grensene for tradisjonelle TVer, redefinerer The Frame ikke bare hva en TV er, men også hva som kan defineres som kunst i nordiske hjem. Over tusen kunstverk fra hele verden er allerede tilgjengelige på Samsungs Art Store.

Selvlært stjerne

29-åringen fra Jessheim har fotografert ekstremsportutøvere profesjonelt i syv år. Han er helt selvlært, og begynte å ta bilder da han måtte stå over en snowboardsesong på grunn av en skade.

Helt siden starten har Sollie skilt seg ut med sine voldsomme naturmotiver og krystallklare farger og teksturer. I 2016 kom han helt til finalen i en internasjonale fotokonkurranse. Bli med på en fotografisk reise til Lofoten når vi viser frem snowboarding i Lofoten, presentert av fotograf Emil Kjos Sollie i samarbeid med Samsung.

Utstillingen opplever du på MESH i Oslo 7. mai kl. 18.30.

10. mai vil bildene bli gjort tilgjengelige i Samsung Art Store for The Frame-eiere over hele verden.

Elin Axelsson / +46 73 671 95 26 / e.axelsson@samsung.com

For pressehenvendelser og testprodukter, vennligst kontakt:
Geelmuyden Kiese v/ Martin Borander / +47 41 85 15 65

Følg Samsung på Mynewsdesk: www.mynewsdesk.com/no/pressroom/samsung

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med transformative ideer og teknologi. Bedriften omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, wearables, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, medisinsk utstyr, nettverkssystemer, og halvledere og LED-løsninger. For de siste nyhetene, besøk Samsungs nyhetsrom på http://news.samsung.com.

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med transformative ideer og teknologi. Bedriften omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, wearables, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, medisinsk utstyr, nettverkssystemer, og halvledere og LED-løsninger. For de siste nyhetene, besøk Samsung's nyhetsrom på news.samsung.com

Kontakter

For pressehenvendelser vedrørende mobil, nettbrett, PC og wearables, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Anja Aasegg Johannesen Gjelder journalister +47 916 16 329

Pressekontakt Trigger v/ Martin Grevstad Gjelder journalister +47 913 91 244
For pressehenvendelser vedrørende TV og lyd, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Sandra Dvergastein Gjelder journalister +47 468 44 397
For pressehenvendelser vedrørende monitor, minne og hvitevarer, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Tobias Gausemel Backe Gjelder journalister +47 975 47 778

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.