Gå videre til innhold
Samsung lanserer Portable SSD T7 Touch – den nye standarden innen hastighet og sikkerhet for eksterne lagringsenheter

Pressemelding -

Samsungs nyeste eksterne SSD gir lynraske hastigheter og praktisk fingeravtrykks-sikkerhet i en slank og slitesterk design

Oslo, Norge – Jan. 8, 2020 – Samsung Electronics Co., Ltd. anonserte i dag lanseringen av sin siste eksterne lagringsenhet – Portable SSD T7 touch – som kombinerer et elegant og kompakt design med de høyeste overføringshastighetene tilgjengelig på USB 3.2 Gen 2-standarden. Portable SSD T7 Touch tar også datasikkerhet til nye høyder, med ekstra maskinvare for sikkerhet i form av en innebygget fingeravtrykkssensor.

«Forbrukere som stadig er på farten mellom jobb, fritid og prosjekter ønsker å kunne ta med seg deres innhold på en trygg måte. Takket være den nye fingeravtrykksfunksjonen kan de nå føle seg trygge på at deres innhold er beskyttet» sier Jani Laaksonen, produktansvarlig for minne hos Samsung.

Designet for både profesjonelle og vanlige brukere, gir Samsung T7 Touch nok kapasitet til å lagre store mengder bilder, spill eller 4K/8K-videoer sikkert, uansett om man bruker en PC, nettbrett, smarttelefon eller spillkonsoll.

T7 Touch gir betydelig økt hastighet sammenlignet med tidligere lagringsenheter. Med en lesehastighet på 1,050MB/s og en skrivehastighet på 1,000MB/s, er den dobbelt så rask som forgjengeren T5, og opptil 9,5 ganger raskere enn eksterne harddisker. Gjennom å anvende NVMe egrensesnittet kan T7 Touch enkelt oppnå sin maksimale hastighet.

Utover passordbeskyttelse og AES 256-bit maskinvare-kryptering har T7 Touch en innebygget fingeravtrykksleser, noe ingen SSD har hatt tidligere. På tross av den økte hastigheten, maskinvaren og det harde metallchassiet i aliminium, veier T7 Touch bare 58 gram. T7 Touch har blant annet fått anerkjennelse på CES 2020 Innovation Awards for sin innovative design.

T7 Touch er tilgjengelig i sort eller sølv, med størrelsene 500GB, 1TB eller 2TB. For å sikre stabil tilkobling uansett hvor brukeren befinner seg, kommer disken med en USB C-til-C kabel og en USB C-til-A kabel, og er kompatibel med Windows, Mac og Android operativsystemer. Produsentens veiledende priser er 1699 NOK for 500GB, 2499 NOK for 1TB og 4799 NOK for 2TB.

T7 Touch er tilgjengelig i over 30 land, med salgsstart i februar. I andre kvartal 2020 planlegger Samsung også å lansere Portable SSD T7. For mer informasjon, besøk samsung.com/ssd.

Samsung bærbare SSD T7 Touch og T7 produktspesifikasjoner

Kategori Samsung Portable SSD T7 Touch Samsung Portable SSD T7*
Kapasitet 2TB/1TB/500GB 2TB/1TB/500GB
Grensesnitt USB 3.2 (Gen 2, 10Gbps) med bakoverkompatibilitet USB 3.2 (Gen 2, 10Gbps) med bakoverkompatibilitet
Størrelse (LxWxH) 85 x 57 x 8.0mm 85 x 57 x 8.0mm
Vekt 58 gram 58 gram
Overføringshastighet Up to 1,050 MB/s Up to 1,050 MB/s
UASP Modus Støttet Støttet
Kryptering AES 256-bit krypteringsmaskinvare AES 256-bit krypteringsmaskinvare
Sikkerhet Passordbeskyttelse S/W Fingeravtrykksgjenkjenning Passordbeskyttelse S/W
Programvare Samsung Portable SSD Software 1.0[1] Samsung Portable SSD Software 1.01
Sertifikater CE, BSMI, KC, VCCI, C-tick, FCC, IC, UL, TUV, CB CE, BSMI, KC, VCCI, C-tick, FCC, IC, UL, TUV, CB
RoHS Compliance RoHS2 RoHS2
Farger Svart & Sølv TBD
Tilkoblinger USB type-C-til-C, USB type-C-til-A USB type-C-til-C, USB type-C-til-A
Garanti Tre (3) Års begrenset garanti[2] Tre (3) Års begrenset garanti2

*T7 blir tilgjengelig i Q2 2020.

[1]Programvaren krever Windows 7 eller nyere, Mac OS X 10.10 og nyere, eller Android 5.1 (Lollipop) nyere. Eldre versjoner av Windows, Mac, og Android operativsystemer støttes ikke.

[2] Samsung Electronics er ikke ansvarlig for tap, inklusive, men ikke begrenset til tap av data eller annen informasjon som lagres på

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med transformative ideer og teknologi. Bedriften omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, wearables, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, medisinsk utstyr, nettverkssystemer, og halvledere og LED-løsninger. For de siste nyhetene, besøk Samsung's nyhetsrom på news.samsung.com

Kontakter

For pressehenvendelser vedrørende mobil, nettbrett, PC og wearables, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Anja Aasegg Johannesen Gjelder journalister +47 916 16 329

Pressekontakt Trigger v/ Martin Grevstad Gjelder journalister +47 913 91 244
For pressehenvendelser vedrørende TV og lyd, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Sandra Dvergastein Gjelder journalister +47 468 44 397
For pressehenvendelser vedrørende monitor, minne og hvitevarer, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Tobias Gausemel Backe Gjelder journalister +47 975 47 778

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.