Samsung oppgraderer NVMe SSD-serien med 970 PRO og EVO

Samsung oppgraderer NVMe SSD-serien med 970 PRO og EVO

Den nye 970-serien effektiviserer databehandling gjennom forbedret hastighet, utholdenhet og fleksibelt systemdesign.

Oslo, Norge – 24. april 2018 – Samsung Electronics Co., Ltd., lanserer i dag Samsung 970 PRO og EVO, tredjegenerasjonen av den ledende Consumer Solid State Drive (SSD) serien. Samsung lanserte sin første brukerfokuserte NVMe SSD i 2015, og selskapet fortsetter å utfordre grensene med den nye oppgraderingen, bygget for tech-entusiaster og forbrukere som ønsker høyere hastighet for tyngre arbeidsoppgaver på PC og arbeidsstasjoner.

- Samsung har ledet NVMe SSD utviklingen siden dag én, og selskapet fortsetter å sette standarden i lagringsindustrien med de nye versjonene 970 PRO og EVO SSD, sier Un-Soo Kim, senior visepresident Brand Product Marketing i Samsung.

– 970-serien setter en ny standard i NVMe SSD markedet med banebrytende hastighet, pålitelighet og kapasitet.

Samsung 970 PRO og EVO er designet basert på M.2 formfaktor standard med det nyeste PCIe Gen 3x4 grensesnittet. 970serien maksimerer NVMes båndbredde, og leverer banebrytende kapasitet for behandling av store datamengder, inkludert 3D, 4K grafikkarbeid, spill og dataanalyse.

970 PRO muliggjør sekvensiell lesehastighet opptil 3500 MB/s og sekvensiell skrivehastighet på opptil 2700 MB/s[1], mens EVO har sekvensiell lesehastighet på opptil 3500 MB/s og sekvensiell skrivehastighet på opptil 2500 MB/s. [2] Den sekvensielle skrivehastigheten representerer en forbedring på opptil 30 % i forhold til forrige generasjon[3], takket være Samsungs nyeste V-NAND teknologi og den nyutviklede Phoenix kontrolleren. Spesielt bruker 970 EVO den intelligente TurboWrite teknologien, som benytter en stor bufferstørrelse på opptil 78GB[4] for å muliggjøre raskere skrivehastighet.

I tillegg til oppgraderingen av ytelsesnivåene, gir 970 PRO og EVO eksepsjonell utholdenhet og pålitelighet. Med en fem års garanti[5], eller opp til 1,200 terrabytes[6] – 50 % høyere enn forrige generasjon[7] – er 970 PRO og EVO utviklet for å vare. Dynamic Thermal Guard teknologien beskytter mot overoppheting ved automatisk overvåkning for optimal driftstemperatur, samtidig som en varmespreder og ny nikkelbelagt kontroller reduserer SSD-temperaturen ytterligere.

970 PRO og EVO tilbyr også større fleksibilitet i systemdesign for datasystemer med høy ytelse. 970 serien tilbyr en rekke muligheter med høy kapasitet i en kompakt M.2 formfaktor – inkludert i den ensidige 2TB EVO modellen – 970-serien muliggjør praktisk lagring til et bredt spekter av dataenheter.

970 EVO er tilgengelig i 250GB, 500GB, 1TB og 2TB[8] minne, og 970 PRO i 512GB og 1TB kapasitet. 970 PRO og EVO vil bli tilgjengelig for kjøp over hele verden fra 7. mai 2018, med veiledende priser som starter fra 1 099NOK.

For mer informasjon, inkludert detaljer om garanti, vennligst se:

www.samsung.com/SSD, www.samsungssd.com

Fotnoter

1. 970 PRO og EVO ytelse kan variere basert på SSDs versjon, hardware system, og konfigurasjon. Ytelsesmålinger baser på IOmeter 1.1.0. *Test system konfigurasjon: Intel Core i7-7700K CPU @4.2GHz, DDR4 2400MHz 32GB, OS-Windows 10 Built 10240, Chipset–ASUS PRIME Z270-A.
  2. Ytelse varierer basert på SSDs versjon, hardware system og konfigurasjon. Ytelsesmålinger basert på IOmeter 1.1.0. Ytelsesmålinger av skrivehastighet er basert på Intelligent TurboWrite teknologi. De sekvensielle skrive ytelsene etter TurboWrite er: 300 MB/s(250GB), 600 MB/s(500GB), 1,200 MB/s(1TB) og 1,250 MB/s(2TB). De tilfeldige skrive ytelsesmålene etter TurboWrite er: 80,000 IOPS(250GB), 160,000 IOPS(500GB) og 300,000 IOPS(1TB/2TB).*Test system konfigurasjon: Intel Core i7-7700K CPU @4.2GHz, DDR4 2400MHz 32GB, OS-Windows 10 Built 10240, Chipset–ASUS PRIME Z270-A.
  3. Opptil 29% og 32% i sekvensiell skrivehastighet, har økt sammenlignet med Samsung 960 PRO og EVO.
  4. 970 EVO Intelligent TurboWrite bufferstørrelse varierer basert på kapasiteten til SSD: 13GB for 250GB modell, 22GB for 500GB modell, 42GB for 1TBmodell og 78GB for 2TB modellen. For mer informasjon om TurboWrite, se www.samsungssd.com.
  5. Fem år eller TBW, avhengig av hva som kommer først. For mer informasjon om garanti, se vedlagt garantidokument i pakken.
  6. Garantert TBW(Total byte written) for 970 PRO: 600TB for 512GB model, 1,200TB for 1TB model;Garantert TBW(Total byte written) for 970 EVO: 150TB for 250GB model, 300TB for 500GB model, 600TB for 1TB model, 1,200TB for 2TB.
  7. 50% økning i forhold til Samsung 960 PRO og EVO.
  8. 1GB=1,000,000,000 bytes av IDEMA. En viss del av kapasiteten kan brukes til systemfil og vedlikeholdsbruk, slik at den faktiske kapasiteten kan avvike fra det som er oppgitt på produktetiketten.

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med transformative ideer og teknologi. Bedriften omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, wearables, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, medisinsk utstyr, nettverkssystemer, og halvledere og LED-løsninger. For de siste nyhetene, besøk Samsung's nyhetsrom på news.samsung.com

Corporate Communications & PR TV, lyd, hvitevarer +46 73 671 95 26

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.